ბიზნესის, ტექნოლოგიის და განათლების
ფაკულტეტი
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი

ასოცირებული პროფესორი, სკოლამდელი განათლების მიმართულებით





1992 წელს დაამთავრა ი. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ფსიქოლოგიის ფაკულტეტი, სოციალური ფსიქოლოგიის მიმართულებით. 2010 წელს გახდა ჩაილდ ლაიფის სერტიფიცირებული სპეციალისტი (სერტიფიკატი გაცემულია ა.შ.შ-ის ჩაილდ ლაიფ საბჭოს მიერ). ხ. დოლიძის სადოქტორი ნაშრომი ეხება ფსიქოსოციალური ინტერვენციების მნიშვნელობას ჰოსპიტალიზაციით გამოწევული სტრესის შემცირებაში. მისი სამეცნიერო, სასწავლო და პრაქტიკული საქმიანობა მოიცავს პედიატრიულ დაწესებულებებში ბავშვსა და ოჯახზე ორიენტირებული მიდგომისა და ფსიქოსოციალური პროგრამების შექმნას, იმპლემენტაციასა და განვითარებას.
ხ. დოლიძის სწავლების და მუშაობის სფეროა აგრეთვე ადრეული და სკოლამდელი განათლება. იგი არის ადრეული განათლების სხვადასხვა პოლიტიკის დოკუმენტის, სახელმძღვანელოს, სასწავლო პროგრამებისა და პროექტების თანაავტორი და განმახორციელებელი. ამჟამად სკოლამდელი და ინკლუზიური განათლების ცენტრის გუნდთან ერთად მუშაობს ადრეული განათლების საბაკალავრო პროგრამის შექმნასა და საუკეთესო პრაქტიკის დანერგვაზე.

სამეცნიერო ინტერესის სფეროები / კვლევითი ინტერესები

სამეცნიერი და კვლევით ინტერესების ორი მიმართულება:
ადრეული განათლება
პედიატრიული ფსიქოლოგია

დასაბეჭდად მზადაა:
• Assessing and improving children’s rights in hospital: case-study from JoAnn Medical Center, Kh. Dolidze, A. Mangione Standish, A. I. F. Guerreiro.
წიგნები
• ფსიქოლოგის როლი სკოლამდელ აღზრდაში. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა, 2016
• ბაგა-ბაღის აღმზრდელ-პედაგოგის სახელმძღვანელი. განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2015
• სასწავლო-სააღმზრდელო პროგრამა თბილისის ბაგა-ბაღებისთვის. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა, 2012
• ათი განსაკუთრებული გაკვეთილი. ეროვნული სასწავლო გეგმების ცენტრი, 2011
სტატიები ჟურნალებში
• A Model of Child Life Intervention to Facilitate Effective Coping in a Child Hospitalized for Heart Surgery. Kh. Dolidze. E. Smith. K. Tchanturia (2013). Clinical Practice 10(5), 1. ISSN204-9038
• A Clinical Tool for Evaluation Emotional Well-being: Self-Drawings of Hospitalized Children. Kh. Dolidze, K. Tchanturia. E. Smith (2013). Journal of Pediatric Nursing PII: S0882-5963(13)00089-4
• Public health administration, management and policy education and training: Georgia. N. Sumbadze & Kh. Dolidze (2004) In: J. Nemec & K. Tolo (eds). Health Care Delivery Systems: Opportunities for the Public Management Education in Central and Eastern Europe. NISPAcee: Bratislava

მიმდინარე სალექციო კურსები

სალექციო კურსების კატალოგი

  • ადრეულ ასაკში ბავშვზე დაკვირვება და შეფასება;
  • სოციალურ-ემოციური კომპეტენცია ადრეულ ასაკში;
  • ფსიქო-სოციალური ზრუნვა პედიატრიულ ჰოსპიტალებში;
  • სამაგისტრო ნაშრომი (სპეციალური განათლება)
  • ადრეულ ასაკში ბავშვზე დაკვირვება და შეფასება;
  • სოციალურ ემოციური კომპეტენცია ადრეულ ასაკში;
  • ფსიქო-სოციალური ზრუნვა პედიატრიულ ჰოსპიტალებში
  • ექსტერნალიზებული და ინტერნალიზებული ქცევით-ემოციური სირთულეები (2014-2015 გაზაფხული, 2015-2016 გაზაფხულის სემესტრი, 2016-2017 გაზაფხულის სემესტრი, სამაგისტრო)
  • სადოქტორო სემინარი (2016-2017, გაზაფხულის სემესტრი, სადოქტორო)
  • 0-7 წლამდე ბავშვის განვითარება (2013-2014 გაზაფხულის სემესტრი, 2014-2015 გაზაფხული, 2015-2016 გაზაფხულის სემესტრი, 2017-2018 გაზაფხელის სემესტრი, საბაკალავრო)
  • საგანმანათლებლო გარემოში ქცევითი და ემოციური სირთულეების პრევენცია და მართვა (2014-2015 შემოდგომის სემესტრი, 2015-2016 შემოდგომის სემესტრი, 2016-2017 შემოდგომის სემესტრი, სამაგისტრო)
  • ადრეული განათლების მეთოდოლოგია (2015-2016 შემოდგომის სემესტრი, 2016-2017 შემოდგომის სემესტრი, საბაკალავრო)
  • ადრეულ ასაკში ბავშვზე დაკვირვება და შეფასება (2015-2016 გაზაფხულის სემესტრი, შემოდგომის სემესტრი, 2016-2017 გაზაფხულის, შემოდგომის სემესტრები, საბაკალავრო)
  • სოციალურ ემოციური კომპეტენცია ადრეულ ასაკში (2015-2016 შემოდგომის სემესტრი, 2016-2017 შემოდგომის სემესტრი, საბაკალავრო)
  • ქცევის და ინტელექტუალური დარღვევების მქონე მოსწავლეთა განათლება (2013-2014 შემოდგომის სემესტრი, საბაკალავრო)
  • პრაქტიკა – სკოლამდელი ასაკის ბავშვებთან მუშაობა (ინკლუზიური განათლების პროგრამაში ჩართული ბაღები) (2013-2014 შემოდგომის სემესტრი, საბაკალვრო)