ბიზნესის, ტექნოლოგიის და განათლების
ფაკულტეტი
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი

ასოცირებული პროფესორი, სკოლამდელი განათლების მიმართულებით





1992 წელს დაამთავრა ი. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ფსიქოლოგიის ფაკულტეტი, სოციალური ფსიქოლოგიის მიმართულებით. 2010 წელს გახდა ჩაილდ ლაიფის სერტიფიცირებული სპეციალისტი (სერტიფიკატი გაცემულია ა.შ.შ-ის ჩაილდ ლაიფ საბჭოს მიერ). ხ. დოლიძის სადოქტორი ნაშრომი ეხება ფსიქოსოციალური ინტერვენციების მნიშვნელობას ჰოსპიტალიზაციით გამოწევული სტრესის შემცირებაში. მისი სამეცნიერო, სასწავლო და პრაქტიკული საქმიანობა მოიცავს პედიატრიულ დაწესებულებებში ბავშვსა და ოჯახზე ორიენტირებული მიდგომისა და ფსიქოსოციალური პროგრამების შექმნას, იმპლემენტაციასა და განვითარებას.
ხ. დოლიძის სწავლების და მუშაობის სფეროა აგრეთვე ადრეული და სკოლამდელი განათლება. იგი არის ადრეული განათლების სხვადასხვა პოლიტიკის დოკუმენტის, სახელმძღვანელოს, სასწავლო პროგრამებისა და პროექტების თანაავტორი და განმახორციელებელი. ამჟამად სკოლამდელი და ინკლუზიური განათლების ცენტრის გუნდთან ერთად მუშაობს ადრეული განათლების საბაკალავრო პროგრამის შექმნასა და საუკეთესო პრაქტიკის დანერგვაზე.

სამეცნიერო ინტერესის სფეროები / კვლევითი ინტერესები

სამეცნიერი და კვლევით ინტერესების ორი მიმართულება:
ადრეული განათლება
პედიატრიული ფსიქოლოგია

  • Rogers, M., Dovigo, F., Doan, L. K., Dolidze, K., & Rasmussen, A. M. (2024). Impact of neoliberal-inspired policies on educators’ professional identity in five countries: Visions for a better future. In Supporting Early Childhood Practice Through Difficult Times (pp. 70-82). Routledge. https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781003471172-10/impact-neoliberal-inspired-policies-educators-professional-identity-five-countries-marg-rogers-fabio-dovigo-laura-doan-khatuna-dolidze-astrid-mus-rasmussen 
  • Rogers, M., Dolidze, K., Mus Rassmussen, A., Dovigo, F., & Doan, L. (2024). Impacts of managerial systems on early educators’ job satisfaction in five countries. Issues in Educational Research, 34(1), 219-234. http://www.iier.org.au/iier34/rogers.pdf
  • Supporting young children’s social emotional competence in the Republic of Georgia: a focus group study, E.A. Steed, Kh. Dolidze, N. Kukhaleishvili $ L. Kurtsikidze, 2023, Early Child Development and Care, DOI: 10.1080/03004430.2023.2199158
  • Inclusive Early Education in Georgia, Kh. Dolidze, Nino Tsintsadze, July 2021, case study in UNESCO report ‘Inclusive Early Childhood Care and Education: From Commitment to Action!’
  • Five Reasons Why Pediatric Settings Should Integrate the Play Specialist and Five Issues in Practice, Kh.Dolidze et all., Frontiers in Psychology, June 2021, Volume 12, Article 687292
  • ‘A Coalition for the Development of and Early-childhood Intervention System and Preschool Inclusive Education in Georgia. Challenges and Achievements’. ISSA Conference, 28 September, 2017, Ghent, Belgium
  • A Model of Child Life Intervention to Facilitate Effective Coping in a Child Hospitalized for Heart Surgery. Kh. Dolidze. E. Smith. K. Tchanturia (2013). Clinical Practice 10(5), 1. ISSN204-9038
  • A Clinical Tool for Evaluation Emotional Well-being: Self-Drawings of Hospitalized Children. Kh. Dolidze, K. Tchanturia. E. Smith (2013). Journal of Pediatric Nursing PII: S0882-5963(13)00089-4
  • Public health administration, management and policy education and training: Georgia. N. Sumbadze & Kh. Dolidze (2004) In: J. Nemec & K. Tolo (eds). Health Care Delivery Systems: Opportunities for the Public Management Education in Central and Eastern Europe. NISPAcee: Bratislava

წიგნები:

  • „ადრეული აღზრდისა და განათლების ან/და სკოლამდელი აღზრდისა და განათლების დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტების გზამკვლევი“, თანავტორი, 2023
  • ადრეული განათლების კურიკულუმი თ ა მ ა შ ი, თანაავტორი, 2020 https://el.ge/articles/537805
  • ადრეული ინკლუზიური განათლება. სახელმძღვანელო პრაქტიკოსებისათვის, თანაავტორი. 2019 ნაწილი პიველი: http://inclusion.ge/res/docs/2019012113455344911.pdf ნაწილი მეორე: http://inclusion.ge/res/docs/2019012113462151451.pdf ნაწილი მესამე: http://inclusion.ge/res/docs/2019012113463529321.pdf
  • ფსიქოლოგის როლი სკოლამდელ აღზრდაში. თანაავტორი, 2016
  • თედო გულის კათეტერიზაციას იკეთებს. ავტორი, 2015
  • აქტივობების წიგნი ბავშვებისა და მათი ოჯახებისთვის ვინც გულის კათეტერიზაციის მოლოდინშია.
  • პედიატრიულ დაწესებულებაში ჩაილდ ლაიფ პროგრამის განვითარების გაიდლაინები, მთარგმნელი, 2014
  • ბაგა-ბაღის აღმზრდელის აქტივობების წიგნი. თანაავატორი, 2012
  • ტასო გულის კლინიკაში. ავტორი, 2011
  • აქტივობების წიგნი ბავშვებისა და მათი ოჯახებისთვის ვინც გულის ოპერაციის მოლოდინშია.
  • ათი განსაკუთრებული გაკვეთილი განსაკუთრებული ბავშვებისთვის. თანაავტორი, 2009
  • ტასო გულის ექიმთან. ავტორი, 2011
  • ქტივობების წიგნი ბავშვებისა და მათი ოჯახებისთვის ვინც კარდიოლოგთან ვიზიტის მოლოდინშია.

მიმდინარე სალექციო კურსები

სალექციო კურსების კატალოგი

  • ადრეულ ასაკში ბავშვზე დაკვირვება და შეფასება;
  • სოციალურ-ემოციური კომპეტენცია ადრეულ ასაკში;
  • ფსიქო-სოციალური ზრუნვა პედიატრიულ ჰოსპიტალებში;
  • სამაგისტრო ნაშრომი (სპეციალური განათლება)
  • ადრეულ ასაკში ბავშვზე დაკვირვება და შეფასება;
  • სოციალურ ემოციური კომპეტენცია ადრეულ ასაკში;
  • ფსიქო-სოციალური ზრუნვა პედიატრიულ ჰოსპიტალებში
  • ექსტერნალიზებული და ინტერნალიზებული ქცევით-ემოციური სირთულეები (2014-2015 გაზაფხული, 2015-2016 გაზაფხულის სემესტრი, 2016-2017 გაზაფხულის სემესტრი, სამაგისტრო)
  • სადოქტორო სემინარი (2016-2017, გაზაფხულის სემესტრი, სადოქტორო)
  • 0-7 წლამდე ბავშვის განვითარება (2013-2014 გაზაფხულის სემესტრი, 2014-2015 გაზაფხული, 2015-2016 გაზაფხულის სემესტრი, 2017-2018 გაზაფხელის სემესტრი, საბაკალავრო)
  • საგანმანათლებლო გარემოში ქცევითი და ემოციური სირთულეების პრევენცია და მართვა (2014-2015 შემოდგომის სემესტრი, 2015-2016 შემოდგომის სემესტრი, 2016-2017 შემოდგომის სემესტრი, სამაგისტრო)
  • ადრეული განათლების მეთოდოლოგია (2015-2016 შემოდგომის სემესტრი, 2016-2017 შემოდგომის სემესტრი, საბაკალავრო)
  • ადრეულ ასაკში ბავშვზე დაკვირვება და შეფასება (2015-2016 გაზაფხულის სემესტრი, შემოდგომის სემესტრი, 2016-2017 გაზაფხულის, შემოდგომის სემესტრები, საბაკალავრო)
  • სოციალურ ემოციური კომპეტენცია ადრეულ ასაკში (2015-2016 შემოდგომის სემესტრი, 2016-2017 შემოდგომის სემესტრი, საბაკალავრო)
  • ქცევის და ინტელექტუალური დარღვევების მქონე მოსწავლეთა განათლება (2013-2014 შემოდგომის სემესტრი, საბაკალავრო)
  • პრაქტიკა – სკოლამდელი ასაკის ბავშვებთან მუშაობა (ინკლუზიური განათლების პროგრამაში ჩართული ბაღები) (2013-2014 შემოდგომის სემესტრი, საბაკალვრო)