ნინო ჭიაბრიშვილი

ასოცირებული–პროფესორი, განათლების მიმართულება

ნინო ჭიაბრიშვილი ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის ასოცირებული პროფესორია, სადაც კითხულობს თეორიულ და პრაქტიკულ კურსებს ინტერკულტურულ განათლებასა, და საზოგადოებრივ მეცნიერებათა სწავლების მეთოდებში.

1999 წელს დაიცვა საკანდიდატო დისერტაცია თემაზე: “დაწყებით კლასებში ეკონომიკური განათლების შინაარსი და ორგანიზაცია” (მე–6 კლასის მაგალითზე)”.

არის 30-ზე მეტი სამეცნიერო სტატიისა და სახელმძღვანელოს ავტორი/თანაავტორი.

2012-2016 წლებში იყო TEMPUS-ის პროექტის – „კურიკულუმის რეფორმის საერთაშორისო მოდელის შემუშავება მულტიკულტურული განათლებისა და კულტურული მრავალფეროვნების სწავლებისათვის” (N 530175-TEMPUS-1-2012-1-IL-TEMPUS-JPGR) – ადგილობრივი კოორდინატორი. 2015-2016 წლებში ERASMUS+-ის პროექტს “უმაღლესი განათლების ხელმისაწვდომობის ხელშემწყობი პროგრამების შემუშავება მოწყვლადი ჯგუფებისა და რეგიონებისათვის” (N 561547–EPP-1-2015-1-IL-EPPKA2-CBHE-JP) ადგილობრივი კოორდინატორი. 2014-2017 წლებში შოთა რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდის მიერ დაფინანსებული გუნდამენტური კვლევის „ინტერკულტურული განათლება: პრობლემები, მათი ანალიზი და განვითარების პერსპექტივები საქართველოში” (FR/382/2-210/13) მკვლევარი. 2019-2022 წლებში შოთა რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდის მიერ დაფინანსებული #FR-18-1887 ფუნდამენტური კვლევის „დემოკრატიული მოქალაქეობა საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში: გამოწვევები და განვითარების გზები“ (#FR-18-1887) მკვლევარი. 2024-2027 წლები ERASMUS+ –ის პროექტის „მშვიდობისათვის განათლების ხელშემწყობი კურიკულუმის რეფორმა უკრაინაში, საქართველოსა და მოლდოვაში“ 101128854 – PeaceEdu – ERASMUS-EDU-2023-CBHE ფარგლებში – მკვლევარი.

ნინო ჭიაბრიშვილს მონაწილეობა აქვს მიღებული განათლების საკითხებისადმი მიძღვნილ არაერთ საერთაშორისო და ეროვნულ კონფერერენციასა და სამუშაო შეხვედრაში.

სამეცნიერო ინტერესის სფეროები
  • სწავლება-სწავლის მეთოდებიინტერკულტურული განათლება, გლობალური მოქალაქეობა, მოქალაქეობრივი განათლება

ბოლო 10 წლის განმავლობაში გამოქვეყნებული შრომები

  1. მეწარმეობის სწავლების თანამედროვე აქცენტები, კონსულტაციისა და ტრენინგის ცენტრის (CTC) წლიური გამოცემა, თბ., 2014
  2. არჩევანის თეორია, „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, ნოემბერი 14, 2014.
  3. ცოდნის ეკონომიკის არსი და მნიშვნელობა თანამედროვე კონტექსტში, ჟურნ. ”მასწავლებელი”, #5, 2014, გვ. 50–56.
  4. მულტიკულტურული განათლების რაობა, ჟურნ. ”მასწავლებელი”, #2, 2015, გვ. 35–39.
  5. Aspects of Intercultural Education at the Primary Level of Georgian General Education School, co-authored with D. Malazonia and Sh. Maglakelidze – Online Submission, 2015.
  6. ხარაჩოები უკეთ სწავლისთვის, „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, დეკემბერი 11, 2015.
  7. გონება + გული – ცოდნის მართვის ახალი ტენდენცია, „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, დეკემბერი 4, 2015.
  8. სიტუაციური სავარჯიშოები ინტერკულტურული განათლებისთვის, ჟურნ. ”მასწავლებელი”, #3, 2017, გვ. 20–23.
  9. ჩავებღაუჭოთ თუ გავუშვათ? „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, მარტი 30, 2016.
  1. Education in a multicultural environment – teaching/learning support activities (on the example of Georgia). Co-authored with D. Malazonia, Sh. Maglakelidze & M. Chiabrishvili (2017). Intercultural Education, 28:3, 322-333, DOI: 10.1080/14675986.2017.1297072
  1. Factors of students’ intercultural competence development in the context of Georgia. Co-authored with Malazonia, Sh. Maglakelidze & G. Gakheladze | Bulent Tarman (Reviewing Editor)(2017). Cogent Education, 4:1, DOI: 10.1080/2331186X.2017.1302867
  2. თვითკმარობა – მშვიდობა საკუთარ თავთან და სამყაროსთან, „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, ოქტომბერი 25, 2017.
  3. სანიმუშო გაკვეთილები ეკონომიკაში, „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, დეკემბერი 15, 2017.
  4. მომხმარებლის გამოსახულება, „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, იანვარი 4, 2018.
  5. მედიარესურსების გამოყენება მოქალაქეობის გაკვეთილებზე, „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, 3 ივლისი,
  6. ეკონომიკის გაკვეთილები სკოლაში – ქადების წარმოება, „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, აპრილი 30, 2018.
  7. რატომ არის საჭირო სკოლისა და საზოგადოების თანამშრომლობა? „მასწავლებელი“ ინტერნეტგაზეთი, თებერვალი 16, 2018.
  8. Cogent Social Sciences, Volume 4, Issue 1 (2018), Acknowledgement of reviewers 2018 https://doi.org/10.1080/23311886.2018.1433610
  9. List of Reviewers: 2018, Intercultural Education, 30:1, 103-105,(2019) DOI: 1080/14675986.2019.1571781
  10. Encouraging the Acceptance of Georgian Cultural Diversity by Elementary School Students in Social Science Teaching. Yearbook of Comparative Literature (The Black Sea as a Literary and Culture Space). co-authored with D. Malazonia. (2019). https://shorturl.at/mBJMN
  11. Developing students’ intercultural values and attitudes through history education in monocultural school environments (Georgian-language school case study) co-authored with D. Malazonia, T. Macharashvili, and Sh. Maglakelidze, (2021) Intercultural Education, DOI: 1080/14675986.2021.1966267
  12. Intercultural competencies of students vs. their civic activities (Case of Georgia) -authored with D. Malazonia, Sh. Maglakelidze and S. Lobjanidze, Z. Giunashvili, Shuying Li (Reviewing editor)(2021) Cogent Education, 8:1, DOI: 1080/2331186X.2021.1918852
  13. The Role of Collaborative Learning in the Education for Democratic Citizenship (case of Georgia) - co-authored with D. Malazonia, S. Lobjanidze, Z. Giunashvili, Sh. Maglakelidze and N. Natsvlishvili (2023). Cogent Education, 10:1. https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2167299
  14. ინტეგრირებული გაკვეთილების გეგმები. USAID-ის სამოქალაქო განათლების პროგრამა. ნ. გვარამაძესთან თანაავტორობით. 2024
  15. საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლის პედაგოგთა მედეგობა დეზინფორმაციისადმი. კვლევის ანგარიში. სამოქალაქო განათლების პედაგოგთა ფორუმი. 2024

მიმდინარე სალექციო კურსები

  • ინტერდისციპლინარული მიდგომები სამოქალაქო განათლებაში;
  • ინტერკულტურული განათლება – პედაგოგიური მიდგომები;
  • ინტერკულტურული განათლება – პედაგოგიური მიდგომები;
  • საზოგადოებრივი მეცნიერებების სწავლება დაწყებით საფეხურზე;
  • სამაგისტრო ნაშრომი;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 2;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 3
  • მოქალაქეობის სწავლება საბაზო და საშუალო საფეხურზე;
  • გლობალური მოქალაქეობის სწავლება საზოგადოებრივ მეცნიერებებში;
  • მოქალაქეობის საფუძვლები;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 1;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 2

სალექციო კურსების კატალოგი

საბაკალავრო

• ინტერკულტურული განათლება – პედაგოგიური მიდგომები
• სამოქალაქო განათლების სწავლების თეორიული და პრაქტიკული საფუძვლები
• სამოქალაქო განათლების სწავლების მეთოდიკა საბაზო და საშუალო საფეხურზე

სამაგისტრო

• ისტორიის და სამოქალაქო განათლების სწავლების მეთოდიკა
• საზოგადოებრივ მეცნიერებათა სწავლების მეთოდიკა სასერტიფიკატო
• მოქალაქეობის სწავლება საბაზო და საშუალო საფეხურზე
• ინტერკულტურული განათლება – პედაგოგიური მიდგომები

საბაკალავრო–სამაგისტრო

• მოქალაქეობის საფუძვლები
• საზოგადოებრივი მეცნიერებების სწავლება დაწყებით საფეხურზე

მიყვარს ადამიანები, ნამცხვრების ცხობა, ხელსაქმე, მებაღეობა