მეცნიერებათა და ხელოვნების ფაკულტეტი
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი

პროფესორი, ნეიროფსიქოლოგიის მიმართულებით





ფსიქოლოგიის დოქტორი, ამერიკის შეერთებული შტატების ქცევის ანალიტიკოსთა სასერტიფიკატო საბჭოს მიერ სერტიფიცირებული ქცევის ანალიტიკოსი (BCBA), კლინიკური ნეიროფსიქოლოგი.
1998 წელს დაამთავრა ივ.ჯავახიშვილის სახ. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ფსიქოლოგიის ფაკულტეტი ფსიქოლოგიის ბაკალავრის აკადემიური ხარისხით, 2000 წელს – ფსიქოლოგიის მაგისტრის აკადემიური ხარისხით ნეიროფსიქოლოგიის მიმართულებით. 2009 წელს დაიცვა დისერტაცია სამედიცინო ფსიქოლოგიის მიმართულებით თემაზე “განმეორებით პრაიმინგის კოგნიტური და ნეიროფსიქოლოგიური ანალიზი”.
2009-2012 წლებში იყო ივ. ჯავახიშვილის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სოციალურ-პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტის ასისტენტ-პროფესორი ფსიქოლოგიის მიმართულებით. 2012 წლიდან დღემდე არის ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის მეცნიერებისა და ხელოვნების ფაკულტეტის ასოცირებული პროფესორი ნეიროფსიქოლოგიის მიმართულებით.
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში ხელმძღვანელობს სამეცნიერო-კვლევით ინსტიტუტს “ბავშვის განვითარების ინსტიტუტი”, რომელიც 2014 წელს დაარსდა (www.cdi.iliauni.edu.ge).
2000 წლიდან თ. ჭინჭარაული მუშაობს როგორც პრაქტიკოსი კლინიკური ნეიროფსიქოლოგი. ის არის საქართველოს ქცევის ანალიტიკოსთა პროფესიული ასოციაციის თავმჯდომარე.
სისტემატურად ატარებს საჯარო ლექციებს, გამოდის ტელე და რადიოეთერით. აქტიურად მონაწილეობს სამეცნიერო კონფერენციებში როგორც ქვეყნის ფარგლებში, ასევე მის გარეთ.
არის სამეცნიერო სტატიებისა და სახელმძღვანელოებს ავტორი და თანაავტორი.

სამეცნიერო ინტერესის სფეროები / კვლევითი ინტერესები

აუტიზმის სპექტრი, ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომი, დასწავლის უნარის დარღვევა, ენის დარღვევა, ძილი, მეხსიერება (დასწავლის კანონზომიერებები), ინკლუზიური განათლება

რჩეული პუბლიკაციები

  • Tchintcharauli, T. and Javakhishvili, N. (2017), Inclusive education in Georgia: current trends and challenges. British Journal of Special Education, 44: 465–483. doi:10.1111/1467-8578.12188

წიგნები

  • ჭინჭარაული თ., ბაგრატიონი მ., ლაღიძე ა., პაჭკორია თ. „სწავლის უნარის დარღვევის მქონე მოსწავლეთა სწავლება“, 2010, ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრი: თბილისი.
  • გაგოშიძე თ., ჭინჭარაული თ., ფილაური ქ., ბაგრატიონი მ., „ინკლუზიური განათლების პრინციპები“, 2008, ნეკერი: თბილისი;

სტატიები ჟურნალებში

  • Tchintcharauli, T. (2017) Autism Spectrum Disorder: the case of Georgia; BEARR News No 68, January 2017.

პუბლიკაციების ვრცელი სია

  1. გაგოშიძე თ., მამუკაძე შ., ჭინჭარაული თ., ფილაური ქ., ყარაულაშვილი ა., “ბავშვის განვითარების მასტიმულირებელი სავარჯიშოები მასწავლებლებისა და მშობლებისთვის”, 2007, თბილისი;
  2. Ш. Мамукадзе, Т. Гагошидзе, Т. Чинчараули, А. Караулашвили, К. Пилаури. Когнитивные модели называния (соавт), «Кавказоведение», #10, 2006, ст.: 31-41;
  3. А. Караулашвили, Т. Гагошидзе, Ш. Мамукадзе, Т. Чинчараули, Влияние хронической болезни на эмоционально-личностные особенности больного, Кавказоведение, 2006 (10), стр. 42-51.
  4. თ. ჭინჭარაული, თ. გაგოშიძე, შ. მამუკაძე, ა. ყარაულაშვილი “განმეორებითი პრაიმინგი მეხსიერების დარღვევის მქონე ინდივიდებთან”, საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის მაცნე, ფსიქოლოგიის სერია, 2005 (1), გვ., 205 – 211;
  5. თ. ჭინჭარაული, თ. გაგოშიძე “განმეორებითი პრაიმინგის ასაკობრივი ცვლილებები”, ინტელექტი, #3 (23), 2005, გვ., 344 – 346.
  6. ყარაულაშვილი ა., გაგოშიძე თ., ჭინჭარაული თ., მამუკაძე შ. „ეპილეფსია როგორც ქრონიკული დაავადება. დაავადების შინაგანი სურათი“, კავკასიის მაცნე, #13, 2005, გვ. 316-323;
  7. Т. Чинчараули, Т. Гагошидзе, Ш. Мамукадзе, Т. Асланишвили, Н. Веруашвили, А. Караулашвили, Факторы влияющие на повторный прайминг, (соавт.), Кавказоведение, 2005 (9), стр. 130 – 145.
  8. Ш. Мамукაдзе, Т. Чинчараули, Т. Гагошидзе, Транскортикальная смешанная афазия – клинический случай (соавт),  «Кавказский вестник», #11, 2005, ст.: 243-246;
  9. Ш. Мамукадзе, Т. Гагошидзе, М. Мачавариани, Т. Чинчараули, А. Караулашвили. Особенности онтогенеза называния (соавт), «Кавказоведение», #9, 2005, ст.: 152-163;
  10. Djibuti M., Chincharauli T., Karaulashvili A., Kasradze S., Sturua L., Toidze O., “Influence of clinical and demographic variables on Quality of Life in patients with Epilepsy“; Journal of Neurological Sciences, 2001, supp. to vol. #187 (P 1202);
  11. ე. გვარამია, შ. მამუკაძე, თ. ჭინჭარაული “პოლიტიკურად აქტიური და არააქტიური ახალგაზრდების ფსიქოლოგიური პორტრეტები”; ბროშურა: “თბილისის ახალგაზრდობის პოლიტიკური აქტიურობის ხარისხი”, თბილისი, 2001 წ.;
  12. Chincharauli, A. Arganashvili “Implicit memory regulations among the patients with memory disturbances and in Middle aged individuals“; Georgian Medical News, 2000, supp. to vol. #6 (75);
  13. შ. მამუკაძე, თ. ჭინჭარაული “პიროვნული ღირებულებები და ორიენტაციები”; ბროშურა: “საქართველოს ახალგაზრდობის პრობლემებისა და ორიენტაციების ზოგადი კვლევა”; თბილისი, 2000წ.

 

მიმდინარე სალექციო კურსები

სალექციო კურსების კატალოგი

სამაგისტრო საფეხურზე:

  • რაოდენობრივი კვლევის მეთოდები ფსიქოლოგიაში (შემოდგომის სემესტრი: სამაგისტრო საფეხური)
  • განვითარების ნეიროფსიქოლოგია (შემოდგომის სემესტრი: სამაგისტრო საფეხური)
  • კვლევის მეთოდები ენისა და მეტყველების თერაპიაში (შემოდგომის სემესტრი: სამაგისტრო საფეხური)
  • ინტელექტუალური და სწავლის უნარის დარღვევის მქონე პირთა განათლება (გაზაფხულის სემესტრი: სამაგისტრო საფეხური)
  • მეტყველების განვითარება და დარღვევები (გაზაფხულის სემესტრი: სამაგისტრო საფეხური)
  • ხმისა და მეტყველების მოქნილობის დარღვევები (გაზაფხულის სემესტრი: სამაგისტრო საფეხური)
  • ორალურ-მოტორული დარღვევები (შემოდგომის სემესტრი: სამაგისტრო საფეხური)

საბაკალავრო საფეხურზე:

  • კოგნიტური ფსიქოლოგია და განწყობის თეორია (შემოდგომისა და გაზაფხულის სემესტრი: საბაკალავრო საფეხური)
  • ნეიროფსიქოლოგიის საფუძვლები (გაზაფხულის სემესტრი: საბაკალავრო საფეხური)
  • მსჯელობა და გადაწყვეტილების მიღება (გაზაფხულის სემესტრი: საბაკალავრო საფეხური)
  • ექსპერიმენტული ფსიქოლოგია (საბაკალავრო საფეხური, 2014-2015)
  • კვლევის მეთოდები სოციალურ მეცნიერებებში (სამაგისტრო საფეხური, 2013 – 2014)
  • კვლევის მეთოდები ფსიქოლოგიაში (სამაგისტრო საფეხური, 2014 – 2016)
  • აუტიზმის სპექტრის დარღვევები და მიმართული ქცევის ანალიზი (საბაკალავრო საფეხური, 2012 – 2014)
  • სწავლის უნარის დარღვევის მქონე მოსწავლეთა განათლება (საბაკალავრო საფეხური, 2014 – 2015)