სოფიკო ლობჟანიძემ 1986 წელს დაამთავრა თბილისის პუშკინის სახელობის სახელმწიფო ინსტიტუტი ქიმიისა და ბიოლოგიის სპეციალობით, ხოლო 1994 წელს თბილისის სასულიერო აკადემია ქრისტიანული ანთროპოლოგიის სპეციალობით. 1996 წელს დაიცვა საკანდიდატო დისერტაცია არაორგანულ და კოორდინაციულ ქიმიაში და მიენიჭა ქიმიის მეცნიერებათა კანდიდატის სამეცნიერო ხარისხი (Ph.D), ხოლო 2006 წელს დაიცვა სადოქტორო დისერტაცია პედაგოგიკაში თემაზე – „აღზრდის ეთიკური პრინციპები ეპოქალური ცვალებადობის შუქზე“ და მიენიჭა პედაგოგიურ მეცნიერებათა დოქტორის სამეცნიერო ხარისხი. მოპოვებული აქვს ინდივიდუალური კვლევითი გრანტები შვეიცარიისა და გერმანიის წამყვან უნივერსიტეტებში. მონაწილეობს საერთაშორისო და ადგილობრივ საგრანტო პროექტებში, როგორც მკვლევარი და ექსპერტი. არის ორმოცდაათამდე სამეცნიერო სტატიის, სამეცნიერო მონოგრაფიის, რამდენიმე სახელმძღვანელოსა და გზამკვლევის ავტორი. იგი არის საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სსიპ „მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის“ ექსპერტ-კონსულტანტი. აქტიურად არის ჩართული განათლების მიმართულებით სხვადასხვა აქტივობებსა და ინიციატივეში – არის საქართველოს პარლამენტის მეცნიერებისა და განათლების კომიტეტთან არსებული სამეცნიერო-საკონსუტაციო ჯგუფის წევრი, განათლების დარგობრივი საბჭოს წევრი, მასწავლებლის ეროვნული ჯილოდოს ჟიურის წევრი და სხვა.
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში მუშაობს 2006 წლიდან ჯერ ასოცირებული პროფესორის, ხოლო 2018 წლიდან დღემდე პროფესორის თანამდებობაზე. 2014 წლიდან ხელმძღვანელობს ამავე უნივერსიტეტის განათლების სკოლას.
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში მუშაობს 2006 წლიდან ასოცირებული პროფესორის თანამდებობაზე. 2014 წლიდან ხელმძღვანელობს ამავე უნივერსიტეტის განათლების სკოლას.
სამეცნიერო ინტერესის სფეროები / კვლევითი ინტერესები
- პედაგოგიური ანთროპოლოგია
- სასკოლო და უმაღლესი პედაგოგიკა
- სწავლების მეთოდოლოგია
- პედაგოგიური ეთიკა
- მოქალაქეობრივ განათლება
- მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება
- ციფრული მოქალაქეობა საქართველოს ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში, გამოწვევები და დანერგვის გზები, მონოგრაფია, სსიპ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2024 https://shorturl.at/okoB0
- სასწავლო პროცესის ხარისხის მართვა სკოლაში – გზამკვლევი ხარისხის განვითარების შიდასასკოლო ჯგუფებისთვის. დიოგენე, თბილისი, 2024 https://diogene.ge/ka/shop/1295-sastsavlo-protsesis-khariskhis-martva-skolashi
- Digital Citizenship Education: perceptions on the concept, self-reported competences and practices of Georgian school society, Journal of Media Literacy Education, ISSN: 2167-8715, ELSEVIER Scopus
- Executing the National Curriculum of Digital Citizenship Education in the Country of Georgia, Global Journals of Human-Social Science Arts & Humanities, GJHSS-G Volume 24 Issue 2 Version 1.0. 2024 https://socialscienceresearch.org/index.php/GJHSS/article/view/104017
- DIGITAL CITIZENSHIP IN GEORGIA’S TEACHERS, STUDENTS AND PARENTS, PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21stCENTURY Vol. 81, N5, 2023 http://dx.doi.org/10.33225/pec/23.81.667
- PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND PERFORMANCE ASSESSMENT SYSTEM FOCUSED ON STRENGTHENING TEACHERS’ COLLABORATION: THE CASE OF GEORGIA, PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21stCENTURY Vol. 81, No. 1, 2023 http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1616
- The role of colaborative learning in the education for democratic citizenship (case of Georgia) – COGENT EDUCATION, Volume 10, 2023 Issue 1 (https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2023.2167299?scroll=top&needAccess=true&role=tab)
- დემოკრატიული მოქალაქეობა საქართველოს სკოლებში: გამოწვეევები და განვითარების გზები, მონოგრაფია, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, 2021 https://shorturl.at/pf4rq
- Intercultural competencies of students vs. their civic activities (Case of Georgia). “Cogent Education”. 2021 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2021.1918852
- მოქალაქეობრივი განათლება, სახელმძღვანელო, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, თბილისი, 2021 https://shorturl.at/Q7GHG
- ქართულ კონტექსტში მასწავლებელთა თანამშრომლობაზე მოქმედი ფაქტორები, სამეცნიერო ჟურნალი განათლების მეცნიერება, 2019 http://www.jes.org.ge/number/10/article/60/
- ინტერაქტიური მეთოდები პრაქტიკაში (მასწავლებლის წიგნი), მასწავლებელთა პროფესიული განვთარების ეროვნული ცენტრი, თბილისი, 2016 https://opac.iliauni.edu.ge/eg/opac/record/62111
- პედაგოგიური გზამკვლევი პროფესიული განათლების მასწავლებლებისთვის. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, თბილისი 2016 https://shorturl.at/DgxGk
- მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის გზამკვლევი, ნაწილი მეორე. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2016
- SUCCESSES AND PROBLEMS OF SCHOOL BASED TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT PROGRAM (CASE STUDY FROM GEORGIA), Andragoški glasnik Vol. 19, br. 1-2, 2015, str. 65-72 Stručni rad https://shorturl.at/p14LG
- მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის გზამკვლევი, ნაწილი პირველი. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2015
- მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის გზამკვლევი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2014
- ტრადიციული ტოლერანტობა და მისი აღდგენის მცდელობა და რესურსები, კავკასიოლოგთა მე-3 საერთაშორისო კონგრესის მასალები, თბილისის უნივერსიტეტის გამომცემლობა, 2013 : 66
- The traditional tolerance, its recovery efforts and resources, Proceedings of III International Congress of Caucasiologists, Tbilisi 2013 :223
- აღზრდის დიქოტომიური კლასიფიკაცია ანტიკურ საბერძნეთში (აქილევსისა და ოდისევსის ოპოზიცია და მათი შემდგომი რეალიზაციები – სპარტა და ათენი) « გელათის მეცნიერებათა აკადემიის ჟურნალი», N 3-4, 2012 : 24-34
- როლური თამაში – თანამშრომლობითი სწავლების ერთ-ერთი მეთოდი, ჟურნალი „მასწავლებელი“, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, N1, 2012: 37-39
- მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის გზამკვლევი, «მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი», 2011: 144 გვ.
- თანაავტორები: გიორგი გახელაძე, მანანა რატიანი
- კლიმენტი ალექსანდრიელი – პირველი ქრისტიანი მეცნიერი, « გელათის მეცნიერებათა აკადემიის ჟურნალი», #7-8, 2011 : 20-42
- დისკუსია – თანამშრომლობითი სწავლების ერთ-ერთი მეთოდი, ჟურნალი „მასწავლებელი“, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, N6, 2011: 37-39
- Education As An Inspiration Of The Multicultural Dialogue (Revue Of Georgia, Problems And Outlook), international scientific journal Law And Politology, N 15, Tbilisi, December 2010: 48-52
- Religiöse Bildung in Georgien , Revista Ecumenica Sibiu, Religionsunterricht vor neuen Herausforderungen, anul II, numarul 3, noiembrie 2010 : 157-169
- Für die Begründung des dichotomischen Prinzips in der Theorie der ethischen Erziehung (Göttliche Konvention : Zivile Konventionen), Vierteljahresschrift für wissenschaftliche Pädagogik, Paderborn, Verdinand Schöning Verlag, Heft 2, 2010 : 251-265
- Die Schule als Inspiratorin des interkulturellen Dialogs in Georgien. Fragestellung-Projekte-Lösungsvorschläge, Schulfach Religion. Vienna: Lit.Verlag“. 29, 2010, No 1-2 : 49-61
- მასწავლებლის ეთიკის სახელმძღვანელო (სიტუაციები სასკოლო ცხოვრებიდან), «მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი», 2009 : 106 გვ.
- სკოლაში სამოქალაქო ღირებულებათა დანერგვის სამკომპონენტიანი მოდელი, როგორც ინტერკულტურული დიალოგის ინსპირატორი, სამეცნიერო ჟურნალი „ლოგოსი“, V. თბილისი, 2008: 194-199
- ეთიკური აღზრდის ორმაგი სპირალის თეორია, სამეცნიერო ჟურნალი „ლოგოსი“, V. თბილისი 2008: 66-72
- გერმანოფილური მიმდინარეობა ქართულ პედაგოგიკაში: ილია ჭავჭავაძე, “ილია ჭავჭავაძე და მისი ეპოქა”, საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის მასალები, შ. რუსთაველის ქართული ლიტერატურის ინსტიტუტის გამომცემლობა, თბილისი, 2008: 331-339.
- ილია ჭავჭავაძე გერმანოფილური საგანმანათლებლო პოლიტიკის იდეოლოგი საქართველოში, საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის “ილია და მისი ეპოქა” თეზისები. თბილისი, 2007: 184-186 (ქართულ და ინგლისურ ენებზე)
- წმ. იოანე ოქროპირი და ნეტარი ავგუსტინე _ ჭეშმარიტი ქრისტიანის აღზრდის ორი გზა (ერთი კონფესიის შიგნით აღზრდის ალტერნატიული გზების არსებობის შემწყნარებლობის შესახებ). სამეცნიერო ჟურნალი „ლოგოსი“, IV. თბილისი 2007: 201-209
- Religious Education in Georgia, in: E. Kuyk, R. Jensen, D. Lankshear, E. Loeh Manna, P. Schreiner (Eds.): Religious Education in Europe. Situation and current trends in schools, Oslo: iko & ICCS, 2007: 75-80. ISBN: 978-82-7112-793-0.
- Religiöse Bildung in Georgiens Schulen. Ein Weg zur Förderung religiöser Toleranz, in: Schulfach Religion 26/2007 (Hrsg.: Arbeitsgemeinschaft d. evangelischen Religionslehrerinnen an Allgemeinbildenden Höheren Schulen in Österreich), H. 1-2, Wien 2007: 121-131
- აღზრდის ეთიკური პრინციპები ეპოქალური ცვალებადობის შუქზე (პედაგოგიკის მეცნიერებათა დოქტორის სამეცნიერო ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილი დისერტაციის ავტორეფერატი), ქართულ და გერმანულ ენებზე, თბილისი: „უნივერსალი“, 2006: 118
- აღზრდის ეთიკური პრინციპები ადრეულ (ხალიფატურ) ისლამში. ჟურნალი „კავკასიის მაცნე“, # 14, თბილისი, 2006: 123-129
- ქართული პედაგოგიკის ისტორიიდან: გერმანოფილური პერიოდი. საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ივ. ჯავახიშვილის სახელობის ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „კლიო“ #28, თბილისი 2005: 64-75
- თანაავტორი: უ. ბიომი (გერმანია)
- აღზრდის ინსტიტუტი, როგორც ცივილიზაციის რელევანტური მარკერი (ქრისტიანობამდელი ეპოქა). „პრომეთე“, პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი #6 (18), თბილისი, 2005: 37-41
- John Chrysostom and St. Augustine – Two Ways of Upbringing Real Christian, International Center for Christian Studies at the Apostolic Autocephalous Orthodox Church of Georgia, The International Symposium: „Christianity in our Life: Past, Present, Future“, Short Papers, November 24-26, Tbilisi 2005: 60
- წმ. იოანე ოქროპირი და ნეტარი ავგუსტინე _ ჭეშმარიტი ქრისტიანის აღზრდის ორი გზა, საქართვერლოს საპატრიარქო _ ქრისტიანული კვლევის საერთაშორისო ცენტრი, II საერთაშორისო სიმპოზიუმი: „ქრისტიანობა ჩვენს ცხოვრებაში: წარსული, აწმყო, მომავალი“ მოხსენებათა მოკლე შინაარსები, 24-26 ნოემბერი, თბილისი, 2005: 77-78.
- კონფესიური სკოლები _ მოზარდი თაობის ზნეობრივი აღზრდის კერა, „პრომეთე“ პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი N4 (16), თბილისი, 2004: 23-27 თანაავტორი: უ. ბიომი (გერმანია)
- Zur moralischen Bildung der Schülerinnen und Schüler; Hrsg. Gottfried Adam, Kirche-Bildung-Demokratie, Evangelische Schulen in Mittel- und Osteuropa, Die Wiener Barbara Schadeberg-Vorlesungen (Schule in evangelischer Trägerschaft, Bd. 3), Waxmann-Verlag, Münster, 2004: 235-248 (გერმანულად)
- Werterziehung in der Schule, Zeitschrift Lehren und lernen, Heft 6 Stuttgart, 2004: 17-27
- Das georgische Schulwesen, Zeitschrift Päd Forum, Schneider Verlag Hohengehren Heft 2/2004: 106-110 (გერმანულად)
- დაკარგული ზნეობის ძიებაში, „პრომეთე“ სამეცნიერო შრომების კრებული, N#1-2 (13-14), თბილისი, 2003: 44-49 თანაავტორი: ბ. სურგულაძე.
- სარაინდო აღზრდა – შუასაუკუნეობრივი აღზრდის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ნაწილი; “საზრისი” სამეცნიერო შრომების კრებული, N11 (42), თბილისი, 2003: 147-153
- ანტიკური პაიდეა და ადრექრისტიანული აღზრდა. საქართველოს მეცნიერებისა და საზოგადოების განვითარების ფონდის პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“. #N2 (16), თბილისი, 2003: 122-124
- დროის განაწილება მოზარდებში. საქართველოს მეცნიერებისა და საზოგადოების განვითარების ფონდის პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“, N#1 (15), თბილისი 2003: 248-250
შენიშვნა: სისტემატიურად ვაქვეყნებ საგანმანათლებლო სტატიებს ელექტრონულ გაზეთ მასწავლებელში: www.mastsavlebeli.ge