ბიზნესის, ტექნოლოგიის და განათლების
ფაკულტეტი
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი

პროფესორი, განათლების მეცნიერებების მიმართულებით





სოფიკო ლობჟანიძემ 1986 წელს დაამთავრა თბილისის პუშკინის სახელობის სახელმწიფო ინსტიტუტი ქიმიისა და ბიოლოგიის სპეციალობით, ხოლო 1994 წელს თბილისის სასულიერო აკადემია ქრისტიანული ანთროპოლოგიის სპეციალობით. 1996 წელს დაიცვა საკანდიდატო დისერტაცია არაორგანულ და კოორდინაციულ ქიმიაში და მიენიჭა ქიმიის მეცნიერებათა კანდიდატის სამეცნიერო ხარისხი (Ph.D), ხოლო 2006 წელს დაიცვა სადოქტორო დისერტაცია პედაგოგიკაში თემაზე – „აღზრდის ეთიკური პრინციპები ეპოქალური ცვალებადობის შუქზე“ და მიენიჭა პედაგოგიურ მეცნიერებათა დოქტორის სამეცნიერო ხარისხი. მოპოვებული აქვს ინდივიდუალური კვლევითი გრანტები შვეიცარიისა და გერმანიის წამყვან უნივერსიტეტებში. მონაწილეობს საერთაშორისო და ადგილობრივ საგრანტო პროექტებში, როგორც მკვლევარი და ექსპერტი. არის ორმოცდაათამდე სამეცნიერო სტატიის, სამეცნიერო მონოგრაფიის, რამდენიმე სახელმძღვანელოსა და გზამკვლევის ავტორი. იგი არის საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს სსიპ „მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის“ ექსპერტ-კონსულტანტი. აქტიურად არის ჩართული განათლების მიმართულებით სხვადასხვა აქტივობებსა და ინიციატივეში –  არის საქართველოს პარლამენტის მეცნიერებისა და განათლების კომიტეტთან არსებული სამეცნიერო-საკონსუტაციო ჯგუფის წევრი, განათლების დარგობრივი საბჭოს წევრი, მასწავლებლის ეროვნული ჯილოდოს ჟიურის წევრი და სხვა.

ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში მუშაობს 2006 წლიდან ჯერ ასოცირებული პროფესორის, ხოლო 2018 წლიდან დღემდე პროფესორის თანამდებობაზე. 2014 წლიდან ხელმძღვანელობს ამავე უნივერსიტეტის განათლების სკოლას.

ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში მუშაობს 2006 წლიდან ასოცირებული პროფესორის თანამდებობაზე. 2014 წლიდან ხელმძღვანელობს ამავე უნივერსიტეტის განათლების სკოლას.

სამეცნიერო ინტერესის სფეროები / კვლევითი ინტერესები

  • პედაგოგიური ანთროპოლოგია
  • სასკოლო და უმაღლესი პედაგოგიკა
  • სწავლების მეთოდოლოგია
  • პედაგოგიური ეთიკა
  • მოქალაქეობრივ განათლება
  • მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება

  1. Intercultural competencies od students vs. their civic activities (Case of Georgia) COGENT EDUCATION (https://www.tandfonline.com/loi/oaed20).
  2. მოქალაქეობრივი განათლება (სახელმძღვანელო), ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, 2021
  3. ქართულ კონტექსტში მასწავლებელთა თანამშრომლობაზე მოქმედი ფაქტორები, სამეცნიერო ჟურნალი განათლების მეცნიერება, http://www.jes.org.ge/number/10/article/60/ 2019, (უკანასკნელად გადამოწმებულია 15.12.2019)
  4. ინტერაქტიური მეთოდები პრაქტიკაში (მასწავლებლის წიგნი), მასწავლებელთა პროფესიული განვთარების ეროვნული ცენტრი, თბილისი, 2016
  5. სახელმძღვანელო პროფესიული განათლების მასწავლებლებისთვის. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, თბილისი 2016
  6. მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის გზამკვლევი, ნაწილი მეორე. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2016
  7. SUCCESSES AND PROBLEMS OF SCHOOL BASED TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT PROGRAM (CASE STUDY FROM GEORGIA), Andragoški glasnik Vol. 19, br. 1-2, 2015, str. 65-72 Stručni rad
  8. მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის გზამკვლევი, ნაწილი პირველი. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2015
  9. მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის გზამკვლევი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2014, 150 გვერდი
  10. აღზრდის დიქოტომიური კლასიფიკაცია ანტიკურ საბერძნეთში (აქილევსისა და ოდისევსის ოპოზიცია და მათი შემდგომი რეალიზაციები – სპარტა და ათენი) « გელათის მეცნიერებათა აკადემიის ჟურნალი», N 3-4, 2012
  11. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის გზამკვლევი, «მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი», 2011: 144 გვ.
  12. კლიმენტი ალექსანდრიელი – პირველი ქრისტიანი მეცნიერი, « გელათის მეცნიერებათა აკადემიის ჟურნალი», #7-8, 2011: 20-42
  13. Education As An Inspiration Of The Multicultural Dialogue (Revue Of Georgia, Problems And Outlook), international scientific journal Law And Politology, N 15, Tbilisi, December 2010: 48-52
  14. Religiöse Bildung in Georgien, Revista Ecumenica Sibiu, Religionsunterricht vor neuen Herausforderungen, anul II, numarul 3, noiembrie 2010 : 157-169
  15. Für die Begründung des dichotomischen Prinzips in der Theorie der ethischen Erziehung (Göttliche Konvention : Zivile Konventionen), Vierteljahresschrift für wissenschaftliche Pädagogik, Paderborn, Verdinand Schöning Verlag, Heft 2, 2010 : 251-265
  16. Die Schule als Inspiratorin des interkulturellen Dialogs in Georgien. Fragestellung-Projekte-Lösungsvorschläge, Schulfach Religion. Vienna: Lit.Verlag“.  29, 2010, No 1-2 : 49-61
  17. მასწავლებლის ეთიკის სახელმძღვანელო (სიტუაციები სასკოლო ცხოვრებიდან), «მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრი», 2009 : 106 გვ.
  18. სკოლაში სამოქალაქო ღირებულებათა დანერგვის სამკომპონენტიანი მოდელი, როგორც ინტერკულტურული დიალოგის ინსპირატორი, სამეცნიერო ჟურნალი „ლოგოსი“, V. თბილისი, 2008: 194-199
  19. ეთიკური აღზრდის ორმაგი სპირალის თეორია, სამეცნიერო ჟურნალი „ლოგოსი“, V. თბილისი 2008: 66-72
  20. გერმანოფილური მიმდინარეობა ქართულ პედაგოგიკაში: ილია ჭავჭავაძე, “ილია ჭავჭავაძე და მისი ეპოქა”, საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის მასალები, შ. რუსთაველის ქართული ლიტერატურის ინსტიტუტის გამომცემლობა, თბილისი, 2008: 331-339.
  21. წმ. იოანე ოქროპირი და ნეტარი ავგუსტინე _ ჭეშმარიტი ქრისტიანის აღზრდის ორი გზა (ერთი კონფესიის შიგნით აღზრდის ალტერნატიული გზების არსებობის შემწყნარებლობის შესახებ). სამეცნიერო ჟურნალი „ლოგოსი“, IV. თბილისი 2007: 201-209
  22. Religious Education in Georgia, in: E. Kuyk, R. Jensen, D. Lankshear, E. Loeh Manna, P. Schreiner (Eds.): Religious Education in Europe. Situation and current trends in schools, Oslo: iko & ICCS, 2007: 75-80. ISBN: 978-82-7112-793-0.
  23. Religiöse Bildung in Georgiens Schulen. Ein Weg zur Förderung religiöser Toleranz,  in:  Schulfach Religion 26/2007 (Hrsg.: Arbeitsgemeinschaft d. evangelischen Religionslehrerinnen an Allgemeinbildenden Höheren Schulen in Österreich), H. 1-2,  Wien 2007: 121-131
  24. აღზრდის ეთიკური პრინციპები ეპოქალური ცვალებადობის შუქზე (პედაგოგიკის მეცნიერებათა დოქტორის სამეცნიერო ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილი დისერტაციის ავტორეფერატი), ქართულ და გერმანულ ენებზე, თბილისი: „უნივერსალი“, 2006: 118
  25. აღზრდის ეთიკური პრინციპები ადრეულ (ხალიფატურ) ისლამში. ჟურნალი „კავკასიის მაცნე“, # 14, თბილისი, 2006: 123-129
  26. ქართული პედაგოგიკის ისტორიიდან: გერმანოფილური პერიოდი. საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ივ. ჯავახიშვილის სახელობის ისტორიისა და ეთნოლოგიის ინსტიტუტის პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „კლიო“ #28, თბილისი 2005: 64-75
  27. აღზრდის ინსტიტუტი, როგორც ცივილიზაციის რელევანტური მარკერი (ქრისტიანობამდელი ეპოქა). „პრომეთე“, პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი #6 (18), თბილისი, 2005: 37-41
  28. კონფესიური სკოლები _ მოზარდი თაობის ზნეობრივი აღზრდის კერა, „პრომეთე“ პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი N4 (16), თბილისი, 2004: 23-27
  29. Zur moralischen Bildung der Schülerinnen und Schüler; Hrsg. Gottfried Adam, Kirche-Bildung-Demokratie, Evangelische Schulen in Mittel- und Osteuropa, Die Wiener Barbara Schadeberg-Vorlesungen (Schule in evangelischer Trägerschaft, Bd. 3), Waxmann-Verlag,  Münster,  2004: 235-248
  30. Werterziehung in der Schule, Zeitschrift Lehren und lernen, Heft 6 Stuttgart, 2004: 17-27
  31. Das georgische Schulwesen, Zeitschrift Päd Forum, Schneider Verlag Hohengehren Heft 2/2004: 106-110
  32. დაკარგული ზნეობის ძიებაში, „პრომეთე“ სამეცნიერო შრომების კრებული, N#1-2 (13-14), თბილისი, 2003: 44-49
  33. სარაინდო აღზრდა შუასაუკუნეობრივი აღზრდის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ნაწილი; “საზრისი” სამეცნიერო შრომების კრებული, N11 (42), თბილისი, 2003: 147-153
  34. ანტიკური პაიდეა და ადრექრისტიანული აღზრდა. საქართველოს მეცნიერებისა და საზოგადოების განვითარების ფონდის პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“. #N2 (16), თბილისი, 2003: 122-124
  35. დროის განაწილება მოზარდებში. საქართველოს მეცნიერებისა და საზოგადოების განვითარების ფონდის პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“, N#1 (15), თბილისი 2003: 248-250

 

მიმდინარე სალექციო კურსები

სალექციო კურსების კატალოგი

  • სასკოლო ურთიერთობების ეთიკა;
  • სამაგისტრო ნაშრომი;
  • კურიკულუმის განვითარება და სწავლებისა და შეფასების სტრატეგიები უმაღლეს განათლებაში;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 1;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 2;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 3;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 4;
  • სამაგისტრო ნაშრომი (განათლების ადმინისტრირება);
  • სასწავლო ლიდერი სწავლა-სწავლების განვითარებისთვის
  • კლასის მართვისა და კომუნიკაციის თავისებურებები სწავლების დაწყებით საფეხურზე; პედაგოგიური რეფლექსია;
  • სასკოლო ურთიერთობების ეთიკა;
  • სწავლისა და სწავლების თანამედროვე მიდგომები;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 1;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 2

შესავალი კურსი

  • ეპოქები და ეთიკური ღირებულებები

ბაკალავრიატი

  • სასწავლო პროცესის დაგეგმვა, მართვა, შეფასება
  • პედაგოგიკის თეორია
  • პედაგოგიური პრაქტიკის კვლევა
  • სწავლისა და სწავლების ეფექტური სტრატეგიები
  • შესავალი განათლების მეცნიერებაში

მაგისტრატურა

  • პედაგოგიკის თეორია