პროფესორი, განათლების მეცნიერებების მიმართულებით
1995 წელს დაამთავრა ს.ს. ორბელიანის თბილისის სახელმწიფო პედაგოგიური უნივერსიტეტი. 1998 წელს დაიცვა საკანდიდატო, ხოლო 2002 წელს სადოქტორო დისერტაცია (საქართველოს ისტორიის მიმართულებით). 1993 წლიდან მუშაობს სკოლაში ისტორიის მასწავლებლად. არის წამყვანი მასწავლებელი. 1996-2006 წლებში მუშაობდა სახლემწიფო პედაგოგიურ უნივერსიტეტში ჯერ დოცენტის, შემდეგ კი პროფესორის თანამდებობაზე. 2005-2006 წლებში ასრულებდა პედაგოგიური უნივერსიტეტის რექტორის მოვალეობას. 2006 წლიდან არის ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის პროფესორი. მისი კვლევის სფეროებია: ინტერკულტურული განათლება, ისტორიის სწავლების მეთოდიკა და საქართველოს ისტორია. მას გამოქვეყნებული აქვს 40-მდე სამეცნიერო სტატია, მონოგრაფიები და ისტორიის რამდენიმე სასკოლო სახელმძღვანელო. დავით მალაზონია მონაწილეობდა/მონაწილეობს ადგილობრივ და საერთაშორისო კვლევით პროექტებში. ესენია: „კურიკულუმის რეფორმის საერთაშორისო მოდელის შემუშავება მულტიკულტურული განათლებისა და კულტურული მრავალფეროვნების სწავლებისათვის” (Tempus) და „ინტერკულტურული განათლება: პრობლემები, მათი ანალიზი და განვითარების პერსპექტივები საქართველოში“ (რუსთაველის სახელმწიფო სამეცნიერო ფონდი); „კურიკულუმის რეფორმა მოქალაქეობრივი განათლებისა მხარდასაჭერად საქარტველოსა და ისრაელში“ (Erasmus+). დავით მალაზონიას მონაწილეობა აქვს მიღებული განათლების საკითხებისადმი მიძღვნილ საერთაშორისო კონფერენციებსა და სიმპოზიუმებში.
ინტერკულტურული განათლება, ისტორიის სწავლების მეთოდიკა, საქართველოს ისტორია
მონოგრაფიები/წიგნები:
ადგილობრივ რეფერირებულ ჟურნალებში გამოქვეყნებული სტატიები:
1. „მულტიკულტურული სკოლა, როგორც ინტეგრაციის ადგილი“. დ. მალაზონია, ნ. ჭიაბრიშვილი, თ. ფხალაძე. საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის – ინკლუზიური განათლება: კვლევა, სწავლა, სწავლება და სტუდენტთა მხარდაჭერა, სტატიათა კრებული, სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, 2017.
2. „ინტერკულტურული განათლება სასკოლო სახელმძღვანელოებში“, დ. მალაზონია, ნ. ჭიაბრიშვილი. სამეცნიერო კონფერენცია – ღირებულებები და განათლება, სსიპ მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, 2017.
3. „ინტერკულტურული განათლება, ურთიერთობები და კვლევები საქართველოში. სიტუაციური ანალიზი“. საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ანდრია პირველწოდებულის სახელობის ქართული უნივერსიტეტის სამეცნირეო შრომები. გვ. 174-188. 2014.
4. ჰოლისტური მიდგომა მულტიკულტურული განათლებისადმი ტემპუსის პროექტის DOIT -ის მაგალითზე. დ. მალაზონია, ნ. ჭიაბრიშვილი. სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. საერთაშორისო პერიოდული ჟურნალი განათლება. N 5. 2014.
5. თვითმპყრობელური რუსეთის ბრძოლა ქართული საეკლესიო ენის წინააღმდეგ (XIX საუკუნის II ნახევარში). ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. ქრისტიანული კულტურის კვლევის ცენტრი. ტ. 4. გვ. 187-196. 2013.
6. ახალი მასალის გადაცემის სტრატეგიები ისტორიის გაკვეთილზე. საერთაშორისო რეფერირებადი სამეცნიერო ჟურნალი “მეცნიერება და ცხოვრება”. თბილისის უნივერსიტეტი. # 1(5), გვ. 177-183. 2013.
7. წარმოსახვის როლი თემის “საოჯახო ეკონომიკა და გენდერი” სწავლებისას. დ. მალაზონია, ნ. ჭიაბრიშვილი. სამეცნიერო-ანალიტიკური ჟურნალი “საქართველოს ეკონომიკა”, # 9 (142), 2012
8. კულტურათაშორისი ურთიერთობების საკითხი საქართველოს ისტორიის სწავლებისას. ქრისტიანული კვლევის საერთაშორისო ცენტრი, ჟურნალი “ლოგოსი”. 2012
9. სოციალურ-ეკონომიკური მოტივები თერგდალეულთა მხატვრულ შემოქმედებაში. ქართული უნივერსიტეტი. შრომების კრებული. 2013 წ.
10. იაკობ გოგებაშვილი როგორც ისტორიკოსი. სოხუმის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. ჟ. „განათლება“, N 3, 2011 წ.
11. ქართული ენის საკითხი XIX საუკუნის მეორე ნახევრის საეკლესიო-სამრევლო სკოლებში. საქართველოს განათლების მეცნიერებათა აკადემიის ჟურნალი „მოამბე“. 2008წ.
12. ერის ნიშნების კლასიფიკაცია. ჟურნალი „ინტელექტი“. N 3 (26). 2007წ.
13. XIX საუკუნის ქართული საისტორიო აზრი ისტორიის მამოძრავებელი ძალების შესახებ. ჟურნალი „ინტელექტი“. N 3(26). 2006 წ.
14. Грузинские Шестидесятники XIX века о Значении Устного Народного Творчества Для Исторических Исследований. პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი “პრომეთე” 2006 N6 (18)
15. კავკასიის საცენზურო კომიტეტის შემზღუდველი საქმიანობა – ისტორიული და ეროვნულ-პოლიტიკური ხასიათის წერილების აკრძალვა. საქართველოს საარქივო დეპარტამენტი “საისტორიო მოამბე”. N 75-76. 2005
16. Вопросы Всемирной истории в публистическом наследии грузинских шестидесятников XIX века. კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი საზოგადოებრივი ინსტიტუტის “მოამბე”. N IX. თბ., 2005
17. საზოგადოებრივი პროგრესის პრობლემა თერგდალეულთა თეორიულ მემკვიდრეობაში. კლიო” (საისტორიო ალმანახი). N 5. 2004 წ.
18. ზოგიერთი უძველესი ტომის ეთნიკური კუთვნილების პრობლემა XIX საუკუნის მეორე ნახევრის ქართულ ისტორიოგრაფიაში. ჟურნალი “ინტელექტი” . N 2. 2004
19. თბილისის სეკლესიო მუზეუმი – ისტორიული კვლევის უმნიშვნელოვანესი კერა. ისტორიულ-ეთნოგრაფიული „შტუდიები“. თბ. 2003, N VII
20. Царская цензура – серьезное препятствие в развитии свободной мысли в Грузии второй половины XIX века. Научные исследования. Изд. Наука. Баку, 2003
21. ისტორიულ თხზულებათა რეცენზია – მიმოხილვები XIX საუკუნის მეორე ნახევრის ქართულ პრესაში. თსპუ-ის შრომები, ტომი VIII, 2002
22. გიორგი წერეთელი ქართული საისტორიო წყაროების შესახებ. ჟურნალი “ინტელექტი”, 2002, N 2
23. ეთნოგრაფიული წერილები გაზეთ „ივერიაში“. ჟურნალი ინტელექტი, 2000, N 1
24. საქართველოს კუთხეების ეთნოგრფია გაზეთ “ივერიაში”. ჟურნალი „ინტელექტი”, 2000. N 1
25. XIX საუკუნის მეორე ნახევრის ქართული ისტორიოგრაფია და ქართველი ხალხის ეთნოგენეზის საკითხები. ჟურნალი „ინტელექტი”, 2000, N 2
26. დიმიტრი ბაქრაძე და “ქართლის ცხოვრება”. „კლიო“ (საისტორიო ალმნხი). 2000, N 8
27. ილია ჭავჭავაძე ქართული ისტორიოგრაფიის წყაროების შესახებ. თსპუ-ის შრომები. ტომი 3, 1999
28. ილია ჭავჭავაძე ისტორიაში პიროვნების როლისა და გამოჩენილ ქართველ ისტორიულ მოღვაწეთა მნიშვნელობების შესახებ. „კლიო” (საისტორიო ალმანახი) N 2; თბილისი “მეცნიერება” 1999.
მიმდინარე სალექციო კურსები |
სალექციო კურსების კატალოგი |
---|---|
|
2012-2016 წლები (გაზაფხულის სემესტრი): • საქართველოს ძველი და შუა საუკუნეების ისტორია (მაგისტრატურა) |