დარეჯანი კახიანი

ასოცირებული პროფესორი ,ფსიქოლოგიის მიმართულებით

1976 წელს დაამთავრა თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემიის სახვითი ხელოვნების ისტორიისა და თეორიის ფაკულტეტი.

1978-98 წწ. – დ. უზნაძის სახ. ფსიქოლოგიის ინსტიტუტის უმცროსი მეცნიერ-მუშაკი;

1990-99 წწ. – საქართველოს განათლების სამინისტროსთან არსებული გამოყენებითი ფსიქოლოგიის სამეცნიერო-კვლევითი ცენტრის წამყვანი სპეციალისტი;

1996 წლიდან დღემდე – ბავშვთა ნეიროგანვითარების ცენტრის ფსიქოლოგი;

1999-2006 წწ. – თბილისის ი. ჭავჭავაძის სახ. ენისა და კულტურის სახელმწიფო უნივერსიტეტის ფსიქოლოგიის კათედრის გამგე;

2006-2022 წწ. – ილიას სახელმწიფო  უნივერსიტეტის ასოცირებული პროფესორი;

2022-2023 წწ. – ილიას სახელმწიფო  უნივერსიტეტის მოწვეული პროფესორი;

2023 წლიდან დღემდე – ილიას სახელმწიფო  უნივერსიტეტის ასოცირებული პროფესორი.

სამეცნიერო ინტერესის სფეროები
  • ბავშვის ფსიქოლოგია;
  • განვითარების ფსიქოლოგია;
  • განვითარების დარღვევები;
  • ფსიქოდიაგნოსტიკა;
  • ფსიქოკონსულტირება;
  • ხანდაზმულობის პრობლემები;
  1. კავშირი მასწავლებელთა თვითეფექტურობასა და ინკლუზიური განათლების მიმართ დამოკიდებულებას შორის. თამარ მწყერაშვილი, დარეჯან (ჯანა) კახიანი; „კვლევისა და პრაქტიკის დაკავშირება სოციალურ მეცნიერებებში“ – დიმიტრი უზნაძის ფსიქოლოგიის ინსტიტუტის 80 წლის იუბილესადმი მიძღვნილი სამეცნიერო კონფერენციის მასალები, 2023;
  2. ექსპრესიული ემოციების დეკოდირების საკითხი სკოლამდელი ასაკის ბავშვებში. დ. კახიანი, ქ. კახაძე, მ. წერეთელი, ნ. ჭიჭინაძე. V.16.n.1, საქართველოს მეცნიერებათა ეროვნული აკადემიის მოამბე, ISSN – 0132 – 1447. 2022;
  3. Validity if the Georgian Montreal Cognitive Assessment for the Screening of Mild Cognitive Impairment and Dementia. Marina Janelidze, MD, PhD. Darejan Kakhiani, PhD, at all…. American Journal if Alzheimer’s Disease &Other Dementias, 2017;
  4. ბავშვის სამყარო (ფსიქოლოგის რჩევები მშობლებს). „შემეცნება“, 2010;
  5. ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომი (სინდრომის კვლევა ქართულ პოპულაციაში). „ენა და კულტურა“, თბილისი, 2002.

პუბლიკაციები:

  1. „დედა ენა“ – მე-2 კლასი, ჯგუფის ხელმძღვანელი ვ. როდონაია, თანაავტორი, „საქართველოს მაცნე“, 1997;
  2. „მშობლიური ენა“ – მე-3-მე-4 კლასები. თანაავტორი. ჯგუფის ხელმძღვანელი ვ. როდონაია, „საქართველოს მაცნე“, 1998-2001;
  3. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – I კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი, „შემეცნება“ 2006;
  4. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – II კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი, „შემეცნება“ 2007;
  5. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – III კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი, „შემეცნება“ 2008;
  6. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – IV კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი, „შემეცნება” 2009;
  7. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – V კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი, „შემეცნება” 2010;
  8.  ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომი. „ბავშვთა ნევროლოგიურ დაავადებათა მკურნალობა“, თბილისი, 2011, თავი 64, გვ. 520-526;
  9. აუტისტური სპექტრის აშლილობები. „ბავშვთა ნევროლოგიურ დაავადებათა მკურნალობა“, თბილისი, 2011, თავი 67, გვ. 558-566;
  10. ნეიროფსიქოლოგიური კვლევა და მისი ინტერპრეტაცია ბავშვთა ასაკში. „ბავშვთა ნევროლოგიურ დაავადებათა მკურნალობა“. თბილისი 2011. თავი 70, გვ. 578-583
  11. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – I კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი. „შემეცნება“ და პალიტრა ლ, 2018;
  12. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – II კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი. „შემეცნება“ და პალიტრა ლ, 2018;
  13. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – III კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი. „შემეცნება“ და პალიტრა ლ, 2018;
  14. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – IV კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი. „შემეცნება“ და პალიტრა ლ, 2018;
  15. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – V კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი. „შემეცნება“ და პალიტრა ლ, 2018;
  16. „ხელოვნება და შემოქმედება“ – VI კლასი. ჯგუფის ხელმძღვანელი. „შემეცნება“ და პალიტრა ლ, 2018 .

სტატიები ჟურნალში

  1. „ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომი (კლინიკური ანალიზი)“, პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“, 3(11), 2001, გვ. 196-198;
  2. “Multi-method Approach of Assesment of Children with Maladaptive Behavior”, Periodical Scientific Jounal “Intelecti”, J.Kakhiani, N. Mikeladze, N 3 (11), 2001, pp.199-201;
  3. “Study of Children’s Intelligence”, Bulletion of Georgian Academy of Sciences, 165, 1, 2002, pp. 181-183;
  4. „დეზადაპტაციური ქცევის, ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის მქონე ბავშვების დამოკიდებულების კვლევა“, „კავკასიის მაცნე“, 5, 2002, გვ.187-192;
  5. „რჩევები და რეკომენდაციები ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის მქონე ბავშვების მასწავლებლებისთვის“, პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“, 1(12), 2002, გვ. 248-250;
  6. „ფაქტორები, რომლებიც გავლენას ახდენს ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის მიმდინარეობაზე“, პერიოდული სამეცნიერო ჟურნალი „ინტელექტი“, 1(12), 2002, გვ. 248-254;
  7. „დეზადაპტაციური ქცევის მქონე ბავშვის გამოვლენის მეთოდები“, „კავკასიური მაცნე“, 5, 2002, გვ. 181-186;
  8. „ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის დიაგნოსტიკური კრიტერიუმები“ – ბავშვთა ნევროლოგიის აქტუალური საკითხები, ბავშვთა ნევროლოგიისა და ნეირორეაბილიტაციის ცენტრი, თბილისი, 2004, გვ. 70-83;
  9. „ადრეული სკოლამდელი ასაკის ბავშვთა განვითარების შეფასება, ეპიდემიოლოგიური სკრინინგული კვლევა“. საქართველოს მაცნე, ეროვნული აკადემია, ტ. 36 N1/2, 2010 (თანაავტორი).
  • სტატიები გაზეთებში

პუბლიკაციების ვრცელი სია

  1. „ფსიქოლოგის როლი განათლების სისტემაში“, აღმზრდელობითი მუშაობის პრობლემები და პერსპექტივები, (მეთოდური რეკომენდაციები აღმზრდელობითი დარგის მუშაკებისა და პედაგოგ-ფსიქოლოგთა დასახმარებლად), თბილისი, 2000 წ. გვ. 18-21;
  2. „სიძნელეები ბავშვის აღზრდისას (რას ვურჩევთ მშობლებს)“, გამომცემლობა „ენა და კულტურა“, 2001;
  3. „ინტელექტის კვლევის ვექსლერის შკალის (WISC_R) ქართული ვარიანტი“, გამომცემლობა „ენა და კულტურა“, 2001;
  4. „ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომი“ ლექციები მშობლებისთვის (ნაწილი მეორე) აღზრდის ინსტიტუტი, თბილისი, 2002 (გვ. 18-30);
  5. „ყურადღების დეფიციტისა და ჰიპერაქტივობის სინდრომის დიაგნოსტიკური კრიტერიუმები“ – ბავშვთა ნევროლოგიის აქტუალური საკითხები, ბავშვთა ნევროლოგიისა და ნეირორეაბილიტაციის ცენტრი, თბილისი, 2004, გვ. 70-83.

მიმდინარე სალექციო კურსები

  • ქცევისა და ურთიერთობის მიღმა (2014-2017) –  ბაკალავრიატი. ორივე სემესტრი;
  • განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვები (2017) – ბაკალავრიატი. გაზაფხულის სემესტრი;
  • განვითარების დარღვევები  (2014-1017) ბაკალავრიატი. გაზაფხულის სემესტრი;
  • კლინიკური ფსიქოლოგია-ფსიქოდიაგნოსტიკა (შეფასება) (2014-2017) ბაკალავრიატი. შემოდგომის სემესტრი;
  • განვითარების ფსიქოლოგია (2014-2017) ბაკალავრიატი. ორივე სემესტრი;
  • ბაკალავრის სემინარი  (2015). შემოდგომის სემესტრი;
  • მშობელთა კონსულტირება (2017). სამაგისტრო. შემოდგომის სემესტრი;
  • ფსიქოპედაგოგიური დიაგნოსტიკა (2017). სამაგისტრო. შემოდგომის სემესტრი;
  • ფსიქოლოგიური შეფასება (2017). სამაგისტრო. შემოდგომის სემესტრი;
  • დარღვევები განვითარებაში (2017). სამაგისტრო. შემოდგომის სემესტრი;
  • სამაგისტრო სემინარი (2017). სამაგისტრო. გაზაფხულის სემესტრი;

სალექციო კურსების კატალოგი

განვითარების ფსიქოლოგია (2010-2017) ბაკალავრიატი;

ქცევისა და ურთიერთობის მიღმა (2011-2017) ბაკალავრიატი;

კლინიკური ფსიქოლოგია, ფსიქოდიადნოსტიკა, (შეფასება) (2014-2017) ბაკალავრიატი;

განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვები (2011-2017) ბაკალავრიატი;

ბაკალავრის სემინარი (2011-2017) ბაკალავრიატი;

ბაკალავრის სემინარი, ბაკალავრის ნაშრომი (2012-2015) ბაკალავრიატი;

განვითარების ფსიქოლოგია და განვითარების დარღვევები (2012-2013) ბაკალავრიატი;

ბავშვთა და მოზარდთა ფსიქოდიაგნისტიკა (2012 -2014) ბაკალავრიატი;

დარღვევები ბავშვის განვითარებაში (2012-2017) მაგისტრატურა;

მშობელთა კონსულტირება (2012-2017) მაგისტრატურა;

სამაგისტრო სემინარი (2010-2017) მაგისტრატურა;

ფსიქოპედაგოგიური დიაგნოსტიკა (2011-2017) მაგისტრატურა;

ადრეული ასაკის ბავშვთა კონსულტირება (2011-2014) მაგისტრატურა;

ნეიროფსიქოლოგია (2013-2015) დოქტურანტურა;

აუტისტური სპექტრის აშლილობა, კვლევა ქართულ პოპულაციაში, სადოქტორო (2013-2015) დოქტურანტურა.

საქართველოს ფსიქოლოგთა ასოციაციის წევრი (2009)

ა. ლაჭყეპიანის სახელობის ბავშვთა ნევროლოგთა და ნეიროქირურგთა ასოციაციის წევრი (2006 წლიდან)

საქართველოს განათლების მეცნიერებათა აკადემიის წევრი (2004)

ექსპერტ-კონსულტანტი (აპრილი-ივნისი) World Vision Georgia

ადრეული და სკოლამდელი განათლების სახელმწიფო სტანდარტი (ასგს) და აღმზრდელ-პედაგოგის პროფესიული  სტანდარტი (აპს). ( 2016).

განათლებისა და მეცნიერების  სამინისტრო, ექსპერტი.
ეროვნული სასწავლო გეგმა – სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების  დაწყებითი კლასების  სტანდარტის შემუშავება (2014).

საგრანტო პროექტი

„თავის ტვინის აღმასრულებელი ფუნქციების კვლევა ნევროლოგიური დაავადებების დროს საქართველოში“. შოთა რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდი. მკვლევარი (2014-2016)

ტრენინგები

ინკლუზიური განათლება – საზაფხულო სკოლა, თბილისი, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, ილიას სახელმწიფო  უნივერსიტეტი. 2010, 2011, 2012, ტრენერი

2013 წ.  ADHD -ის მე-4 მსოფლიო კონგრესი, მილანი, იტალია. მონაწილე.