ირმა ყარაულაშვილმა 1992 წელს დაამთავრა თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის აღმოსავლეთმცოდნეობის ფაკულტეტი არმენოლოგიის განხრით. სწავლა განაგრძო ცენტრალური ევროპის უნივერსიტეტის მედიევისტიკის ფაკულტეტზე, სადაც 1996 წელს მიენიჭა მაგისტრის წოდება, ხოლო 2004 წელს – დოქტორის ხარისხი (summa cum laude, best dissertation award, 2nd place (2004/5)). 2004-2005 აკადემიურ წლებში იყო პრინსტონის უნივერსიტეტის ელინურ კვლევათა ცენტრის პოსტდოქტორანტი, 2005-2006 წ.წ – პარიზის ადამიანის შემსწავლელ მეცნიერებათა სახლის დიდროს სტიპენდიატი, 2016 წელს კი – რუსთაველის ფონდის მიერ დაწესებულ ოქსფორდის უნივერსიტეტში საქართველოს შემსწავლელ მეცნიერებათა პროგრამის სტიპენდიატი. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტში ასწავლის 2008 წლიდან. 2013-2014 წლებში მიწვეული ლექტორის სტატუსით ლექციებს კითხულობდა მონპელიეს პოლ ვალერის უნივერსიტეტში.
სამეცნიერო ინტერესის სფეროები / კვლევითი ინტერესები
ნარატიული წყაროები, ისტორიოგრაფია, ლიტერატურის ისტორია, ჰაგიოგრაფია, აპოკრიფები
-
- “Jérusalem selon l’Ancien et le Nouveau Testament dans les récits géorgiens et arméniens portant sur la christianisation.” in: L’Arménie et la Géorgie en dialogue avec l’Europe. Du Moyen Âge à nos jours. Actes du colloque Les relations interrégionales et la question de l’identité. Université Paul Valéry-Montpellier III. Les 27 et 28 septembre 2012 I. Augé, G. Dédéyan, M. Dokhtourichvili, V. Barkhoudarian and I. Karaulashvili, eds. Paris: Geuthner, 2016, 439-491
- „აბგარის ლეგენდა: ტექსტი და იკონოგრაფია“/”Abgar Legend: Text and Iconography”, მიღებულია დასაბეჭდად: კადმოსი 6 (2014): 95-135 (geo)/136-240 (engl)
- István Perczel & Irma Karaulashvili, “History Writing in the Christian East” in J. Bak and I. Jurković, eds. Chronicon. Medieval Narrative Sources. A chronological guide with introductory essays. Turnhout: Brepols, 2013, 81-96.
- Entry: “Abgar legend”, in: Encyclopedia of Ancient History. Edited by Roger Bagnall, Kai Brodersen, Craige Champion, Andrew Erskine and Sabine Huebner. Wiley-Blackwell, 2012.
- “The Abgar Legend Illustrated: Interrelation of the Narrative Cycles and Iconography in the Byzantine, Georgian and Latin Traditions.” in Interactions: Artistic Interchange between the Eastern and Western Worlds in the Medieval Period. A Colloquium organized by the Index of Christian Art, April 8-9, 2004. ed. Colum Hourihane. Index of Christian Art, Department of Art and Archeology. Princeton & Pensylvania: University Press, 2007, 220-243.
- “King Abgar of Edessa and the Concept of a Ruler Chosen by God”, in Monotheistic Kingship: The Medieval Variants, ed. A. al-Azmeh and J. Bak (Budapest: CEU Department of Medieval Studies & Pasts Incorporated: CEU Studies in the Humanities & Archaeolingua, 2004): 173-190.
- „აბგარის ლეგენდის ტექსტური ტრადიცია და ეფთჳმე ათონელი (აპოკრიფში შემავალი ქრისტეს შვიდი ბეჭედი ახსნა-განმარტებითურთ და ღვთის სახელების ქრისტიანული კონცეფცია)“. ათონის საღვთისმეტყველო-ლიტერატურული სკოლა, რედ. მ. ელბაქიძე. ლიტერატურის ინსტიტუტის გზამკვლევი 3. თბილისი: ლიტერატურის ინსტიტუტის გამომცემლობა, 2013, 147-171.
- “Les caractéristiques de l’identité du premier roi chrétien dans les narrations syriaques, grecques, arméniennes et géorgiennes de l’Antiquité tardive et du début du Moyen Age”, in Mzaro/Mzagve Dokhtourichvili, Gérard Dedeyn and Isabelle Auge, eds. L’Europe et le Caucase. Les relations interrégionales et la question de l’identité. Actes du colloque. Tbilisi: Ilia State University Press, 2012, 56-109
- „პირველი ქრისტიანი მეფის იდენტობის მახასიათებლები გვიან ანტიკურ და ადრეული შუასაუკუნეების სირიულ, ბერძნულ, ქართულ და სომხურ ნარატივებში“. ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი 5 (2012): 334-399.
- “A Short Overview of the Nationalised Peculiarities of the Abgar legend in Georgian, Armenian and Slavonic Traditions”. Scripta & e-Scripta 10-11 (2012): 171-184.
„ალავერდის ოთხთავში შემავალი აბგარის ეპისტოლის წარმომავლობის საკითხისათვის. ნაწილი I“, წახნაგი 3 (2011): 36-65.
„რამდენიმე სიტყვა იუსტინიანეს, ედესის წმინდა სოფიის ტაძრის, ქრისტიანული სიონისა და ეთიოპიური ქრისტიანობის შესახებ“. ქრისტიანულ-არქეოლოგიური ძიებანი 3 (2010): 662-695.
„ედესის მანდილიონი და ჰიერაპოლისის კერამიდიონი ასურელ მამათა ცხოვრების უძველეს რედაქციაში“. საქართველოს სიძველენი 14 (2010): 54-73.
„ედესის მეფე აბგარი და უფლის მიერ რჩეული მმართველის ქრისტიანული იდეის ჩამოყალიბება“. წახნაგი 2 (2010): 157-188.
„ანჩისხატი: კერამიდიონი ჰიერაპოლისიდან თუ მანდილიონი ედესიდან?“ მრავალთავი 20 (2003): 170-178.
“The Date of the Epistula Abgari”. Apocrypha 13 (2002): 85-111.