ბიზნესის, ტექნოლოგიის და განათლების
ფაკულტეტი
ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი

ასოცირებული პროფესორი, განათლების მიმართულებით





მანანა რატიანმა 1992 წელს დაამთავრა თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გეოგრაფია-გეოლოგიის ფაკულტეტი, ტურიზმისა და მხარეთმცოდნეობის მიმართულებით. 2004 წელს დაიცვა საკანდიდატო დისერტაცია თემაზე „განათლების სისტემის გეოგრაფიული თავისებურებები, საქართველოს მაგალითზე“.

2004 წლიდან გუნდთან ერთად მუშაობდა ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე, რომელიც 2005 წელს დამტკიცდა. 2011 წელს კვლავ მონაწილეობა მიიღო ეროვნული სასწავლო გეგმის რევიზიაში. 2011 წლიდან გადავიდა მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულ ცენტრში ჯერ გეოგრაფიის კონსულტანტის, შემდეგ კი დირექტორის მოადგილის (2015- 2021 წელი) პოზიციაზე. ამ პერიოდში მუშაობდა მასწავლებლის პროფესიულ სტანდარტზე, მასწავლებლის პროფესიის რეგულირების დოკუმენტებზე, სხვადასხვა მეთოდურ და დამხმარე ლიტერატურაზე.

2021 წლიდან მუშაობს USAID საბაზისო განათლების პროგრამაში მასწავლებლის მოსამზადებელი განათლების დირექტორის პოზიციაზე.

2005 წლიდან არის გაეროს ევროპის ეკონომიკური კომისიის მმართველი კომიტეტის წევრი, ხოლო 2018 წლიდან ბიუროს  წევრი განათლება მდგრადი განვითარებისთვის. 2009-2011 წლებში კოლეგებთან ერთად იყო გაეროს ევროპის ეკონომიკური კომისიის სამუშაო ჯგუფის წევრი, ჯგუფის მიერ შეიქმნა განმანათლებლების კომპეტენციების დოკუმენტი განათლება მდგრადი განვითარებისთვის.

აღსანიშნავია, რომ მანანა რატიანს მონაწილეობა აქვს მიღებული განათლების საკითხებისადმი მიძღვნილ არაერთ საერთაშორისო და ეროვნულ კონფერერენციაში, სამუშაო შეხვედრაში.

2011 წლიდან მანანა რატიანი არის ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის განათლების სკოლის მოწვეული პროფესორი, ხოლო 2019 წლიდან ასოცირებული პროფესორი

სამეცნიერო ინტერესის სფეროები / კვლევითი ინტერესები

  • სწავლისა და სწავლებლის თანამედროვე მიდგომები
  • განათლება მდგრადი განვითარებისთვის
  • საზოგადოებრივი გეოგრაფია
  • განათლების პოლიტიკა
  • გლობალური და ციფრული მოქალაქეობა
  • გამოწვევები ზოგად განათლებში
  • უწყვეტი პროფესიული განვითარება და 21-ე საუკუნის კომპეტენციების განვითარება

რჩეული პუბლიკაციები:

  • Ratiani, M., Makharadze,T., Sumabdze, N., Maisuradze, M, Zhvania, I., Abashidze, T, & Kitiashvili A. (2014). Evaluation of Environmental Education in Georgia. LEPL Environmental Information and Education Centre, Ministry of Environment and Natural Resources Protection of Georgia.
  • Ratiani, M., Labartkava, N., Kitiashvili, A., Sadunishvili, P., Tsereteli, E., Gvetadze, N., Teaching Disaster Risk Reduction with Interactive Methods – Head Teacher’s Guide, UNICEF, 2012 https://www.preventionweb.net/educational/view/28375
  • Empowering Educators for a Sustainable Future, Tools for Policy and Practice Workshops on Competences in Education for Sustainable Development, United Nations Economic Commission for Europe, 2013 (translated in ENG, RU, FR)
  • Learning for the Future, Competences in Education for Sustainable Development, United Nations Economic Commission for Europe Strategy for Education for Sustainable Development, Publicatienummer 1LVDO1202 | juli 2012

წიგნები

  • გამჭოლი კომპეტენციები, მასწავლებლის წიგნი #4, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2015
  • ინტერაქტიული მეთოდები პრაქტიკაში, მასწავლებლის წიგნი #5, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2016
  • მასწავლებელთა საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის გზამკვლევი, ინასარიძე მ., ლობჟანიძე ს., რატიანი მ., სამსონია ი., 2016, ნაწილი I, ნაწილი II
  • მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის გზამკვლევი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2014
  • სისტემატურად ვაქვეყნებ საგანმანათლებლო სტატიებს ელექტრონულ გაზეთში ”მასწავლებელი”: www.mastsavlebeli.ge

პუბლიკაციების ვრცელი სია

  • sasargeblo resursebi maswavleblebisTvis, nawili II, erovnuli saswavlo gegmebisa da Sefasebis centri, 2008 w.
  • kvlevebi ganaTlebis sferoSi, erovnuli saswavlo gegmebisa da Sefasebis centri, I, III nawilebi 2007, 2008 ww.
  • problemaze dafuZnebuli swavla, erovnuli saswavlo gegmebisa da Sefasebis centri, 2008w.
  • maswavlebelTa profesiuli standarti – 2008w.
  • Ratiani M., Slovinsky E. The meaning of the school education in achieving of ESD goals (Georgia), 2nd international conference – Environmental Science and Education in Latvia and Europe, Latvia, 2008 ISBN978-9984-32-588-0
  • ratiani “resursebis mravalferovneba geografiis swavlebaSi, gazeTi “dialogi +” #2, 2008w.
  • dialogi, almanaxi 2008-2009 ww., erovnuli saswavlo gegmebisa da Sefasebis centri, 2009 ISBN 987-9941-0-1493
  • ratiani “savele kvleva geografiaSi”, J “maswavlebeli” #1, 2008
  • erovnuli saswavlo gegma 2006, 2007, 2008, 2009, 2010ww.
  • erovnuli saswavlo gegma 2011-2016ww.
  • sagnobrivi programis gzamkvlevi maswavleblebisTvis “Cveni saqarTvelo”, 2011-2016 wlebis erovnuli saswavlo gegmebis mixedviT, 2011 w. ISBN978-9941-0-3520-3
  • bunebrivi katastrofebis riskis Semcirebis swavleba interaqtiuli meTodebiT, damrigeblis wigni, 2011 w.
  • Teachers competences in Education for Sustainable Development, Policy paper, UNECE, 2010
  • მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემაში ჩართვის გზამკვლევი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2011 წ.
  • Learning for the Future, Competences in Education for Sustainable Development, United Nations Economic Commission for Europe Strategy for Education for Sustainable Development, Publicatienummer 1LVDO1202 | juli 2012
  • Empowering educators for a sustainable future, Tools for policy and practice workshops on competences in education for sustainable development, United Nations Economic Commission for Europe, 2013 (translated in ENG, RU, FR)
  • მასწავლებელთა პროფესიული სტანდარტის გზამკვლევი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2014 წ. ISBN 978-9941-0-6592-7
  • მასწავლებელთა პროფესიული სტანდარტის გზამკვლევი, დანართი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2014 წ. ISBN 978-9941-0-6592-7
  • გამჭოლი კომპეტენციები, მასწავლებლის წიგნი #4, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2015 წ. ISBN 978-9941-0-8221-4
  • Inasaridze M., Lobzhanidze S., Ratiani M. Successes and problems of school based teacher professional development program (case study from Georgia), Andragogy: Jurnal of the Croatian Andragogy Society Vol.19, br.1-2, 2015
  • ინტერაქტიული მეთოდები პრაქტიკაში, მასწავლებლის წიგნი #5, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2016 წ. ISBN 978-9941-0-8974-9
  • საქართველოს საზოგადოებრივი გეოგრაფია (სახელმძღვანელო უმაღლესი სასწავლებლებისთვის), თსუ, 2018
  • Regional Synthesis Review on Education for Sustainable Development and Education for Global Citizenship in Central Asia, Almaty 2018 – რედაქტორი

 

მიმდინარე სალექციო კურსები

სალექციო კურსების კატალოგი

  • გამჭოლი კომპეტენციების განვითარება და სასწავლო რესურსების გამოყენება გეოგრაფიის სწავლებისას;
  • გეოგრაფიული აზროვნების განვითარება;
  • საზოგადოებრივი მეცნიერებების სწავლება დაწყებით საფეხურზე;
  • სამაგისტრო ნაშრომი;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 2;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 3;
  • სადოქტორო კოლოკვიუმი 4;
  • კურიკულუმის დიზაინი ზოგად განათლებაში;
  • მასწავლებლების პროფესიული განვითარებისა და შეფასების პოლიტიკა და პრაქტიკა;
  • სამაგისტრო ნაშრომი (განათლების ადმინისტრირება)
  • გეოგრაფიის სწავლების მეთოდები;
  • განათლება მდგრადი განვითარებისთვის;
  • საქართველოს გეოგრაფიის საფუძვლები
  • განათლება მდგრადი განვითარებისთვის (მაგისტრატურა)
  • საზოგადოებრივი მეცნიერებების სწავლება დაწყებით საფეხურზე (მაგისტრატურა)
  • საქართველოს გეოგრაფიის საფუძვლები (მაგისტრატურა)
  • XXI საუკუნის გლობალური გამოწვევები და გეოგრაფია (მაგისტრატურა)
  • შესავალი მდგრადი განვითარების მიზნებში (მაგისტრატურა)