მანანა რატიანმა 1992 წელს დაამთავრა თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის გეოგრაფია-გეოლოგიის ფაკულტეტი, ტურიზმისა და მხარეთმცოდნეობის მიმართულებით. 2004 წელს დაიცვა საკანდიდატო დისერტაცია თემაზე „განათლების სისტემის გეოგრაფიული თავისებურებები, საქართველოს მაგალითზე“.
2004 წლიდან გუნდთან ერთად მუშაობდა ეროვნულ სასწავლო გეგმაზე, რომელიც 2005 წელს დამტკიცდა. 2011 წელს კვლავ მონაწილეობა მიიღო ეროვნული სასწავლო გეგმის რევიზიაში. 2011 წლიდან გადავიდა მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულ ცენტრში ჯერ გეოგრაფიის კონსულტანტის, შემდეგ კი დირექტორის მოადგილის (2015- 2021 წელი) პოზიციაზე. ამ პერიოდში მუშაობდა მასწავლებლის პროფესიულ სტანდარტზე, მასწავლებლის პროფესიის რეგულირების დოკუმენტებზე, სხვადასხვა მეთოდურ და დამხმარე ლიტერატურაზე.
2021 წლიდან მუშაობს USAID საბაზისო განათლების პროგრამაში მასწავლებლის მოსამზადებელი განათლების დირექტორის პოზიციაზე.
2005 წლიდან არის გაეროს ევროპის ეკონომიკური კომისიის მმართველი კომიტეტის წევრი, ხოლო 2018 წლიდან ბიუროს წევრი განათლება მდგრადი განვითარებისთვის. 2009-2011 წლებში კოლეგებთან ერთად იყო გაეროს ევროპის ეკონომიკური კომისიის სამუშაო ჯგუფის წევრი, ჯგუფის მიერ შეიქმნა განმანათლებლების კომპეტენციების დოკუმენტი განათლება მდგრადი განვითარებისთვის.
აღსანიშნავია, რომ მანანა რატიანს მონაწილეობა აქვს მიღებული განათლების საკითხებისადმი მიძღვნილ არაერთ საერთაშორისო და ეროვნულ კონფერერენციაში, სამუშაო შეხვედრაში.
2011 წლიდან მანანა რატიანი არის ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის განათლების სკოლის მოწვეული პროფესორი, ხოლო 2019 წლიდან ასოცირებული პროფესორი
სამეცნიერო ინტერესის სფეროები / კვლევითი ინტერესები
- სწავლისა და სწავლებლის თანამედროვე მიდგომები
- განათლება მდგრადი განვითარებისთვის
- საზოგადოებრივი გეოგრაფია
- განათლების პოლიტიკა
- გლობალური და ციფრული მოქალაქეობა
- გამოწვევები ზოგად განათლებში
- უწყვეტი პროფესიული განვითარება და 21-ე საუკუნის კომპეტენციების განვითარება
პუბლიკაციები: 60-ზე მეტი სასწავლო, მეთოდური, სამეცნიერო-პოპულარული სტატიის და სახელმძღვანელოს ავტორი.
- ხ. ბარაბაძე, ნ. ნაცვლიშვილი, ს. ლობჟანიძე, მ. რატიანი და სხვა, თანამედროვე სკოლის მართვა, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, 2022
- მ. არავიაშვილი, მ. რატიანი, რემედიაციის პროგრამები: პასუხი ზოგად განათლებაში პანდემიით განპირობებულ გამოწვევებს, განათლების მეციერება, 2021
- ა. ბადალოვა, ქ. დევდარიანი, ი. ძირკვაძე, მ.რატიანი, მოსწავლეთა ჩართულობა შიდა სასკოლო შეფასების პროცესში, განათლების მეცნიერება, 2021
- დ.შონია, თ.მამულია, ნ.ხოფერია, მ.რატიანი, გლობალურ სამოქალაქო განათლებაში არსებული გამოწვევები და შესაძლებლობები, განათლების მეცნიერება, 2021
- მ. რატიანი, გზამკვლევი სკოლის დონეზე პროფესიული განვითარების მხარდასაჭერად, კოალიცია „განათლება ყველასთვის – საქართველო“, 2021
- გ. გოქსაძე, მ. რატიანი, ი. სალუქვაძე და სხვა, საქართველოს საზოგადოებრივი გეოგრაფია (სახელმძღვანელო უმაღლესი სასწავლებლებისთვის), თსუ, 2019
- თ. დოლიძე, მ. მენაბდე, მ. რატიანი და სხვა, საკლასო ოთახი, მასწავლებლის წიგნი #8, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2019
- მ. ბლიაძე, ნ. ინგოროყვა, მ. რატიანი და სხვა, გამჭოლი კომპეტენციები, მასწავლებლის წიგნი #4, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2015 წ. ISBN 978-9941-0-8221-4
- მ. ინასარიძე, ს. ლობჟანიძე, მ. რატიანი, მასწავლებელთა პროფესიული სტანდარტის გზამკვლევი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2014 წ. ISBN 978-9941-0-6592-7
- მ. ინასარიძე, ს. ლობჟანიძე, მ. რატიანი, მასწავლებელთა პროფესიული სტანდარტის გზამკვლევი, დანართი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2014 წ. ISBN 978-9941-0-6592-7
- Inasaridze M., Lobzhanidze S., Ratiani M. Successes and problems of school based teacher professional development program (case study from Georgia), Andragogy: Jurnal of the Croatian Andragogy Society Vol.19, br.1-2, 2015
- ს. ლობჟანიძე, მ. რატიანი, ნ. ჭიაბრიშვილი და სხვა, ინტერაქტიული მეთოდები პრაქტიკაში, მასწავლებლის წიგნი #5, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2016 წ. ISBN 978-9941-0-8974-9
- Ratiani, M., Makharadze,T., Sumabdze, N., Maisuradze, M, Zhvania, I., Abashidze, T, & Kitiashvili A. (2014). Evaluation of Environmental Education in Georgia. LEPL Environmental Information and Education Centre, Ministry of Environment and Natural Resources Protection of Georgia.
- Empowering Educators for a Sustainable Future, Tools for Policy and Practice Workshops on Competences in Education for Sustainable Development, United Nations Economic Commission for Europe, 2013 (translated in ENG, RU, FR)
- Ratiani, M., Labartkava, N., Kitiashvili, A., Sadunishvili, P., Tsereteli, E., Gvetadze, N., Teaching Disaster Risk Reduction with Interactive Methods – Head Teacher’s Guide, UNICEF, 2012 https://www.preventionweb.net/educational/view/28375
- Learning for the Future, Competences in Education for Sustainable Development, United Nations Economic Commission for Europe Strategy for Education for Sustainable Development, Publicatienummer 1LVDO1202 | juli 2012 https://www.unece.org/fileadmin/DAM/env/esd/ESD_Publications/Empowering_Educators_for_a_Sustainable_Future_ENG.pdf
წიგნები
- გამჭოლი კომპეტენციები, მასწავლებლის წიგნი #4, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2015
- ინტერაქტიული მეთოდები პრაქტიკაში, მასწავლებლის წიგნი #5, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2016
- მასწავლებელთა საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის გზამკვლევი, ინასარიძე მ., ლობჟანიძე ს., რატიანი მ., სამსონია ი., 2016, ნაწილი I, ნაწილი II
- მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის გზამკვლევი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, 2014
მეთოდური სტატიები ელექტრონულ გაზეთში ”მასწავლებელი”: http://mastsavlebeli.ge
- პანდემიით გამოკვეთილი საჭიროებები – არიან თუ არა მოსწავლეები მედიაწიგნიერნი და ინფორმირებულნი, 2021
- რამდენიმე იდეა გეოგრაფიის დისტანციურად სწავლებისთვის, 2020
- სკოლის და ოჯახის ახალი გამოწვევები და პრიორიტეტები, რომლებიც უნდა გადაიხედოს, 2020
- დაგეგმილი და განხორციელებული სასკოლო განათლების პოლიტიკა აშშ-ში, 2020
- შესავალი კლიმატის ცვლილებაში –ნაწილი 1, 2, 2019
- ნიადაგთან დაკავშირებული პრობლემები, 2015
- წყალი და მასთან დაკავშირებული პრობლემები, 2015
- ინფორმაციის გავრცელება – ხელმისაწვდომობა და შეზღუდვები, 2015
- პრაქტიკული კვლევის მაგალითი -გლობალიზაცია, 2015
- ჰორიზონტის მხარეების სახალისო სწავლება, 2015
- ტესტები გეოგრაფიაში, 2015
- ხელს უწყობს თუ არა საერთაშორისო დახმარებები ქვეყნების განვითარებას, 2015
- ტექნიკური მარილი – უსაფრთხოება თუ საფრთხე, 2015
- ყავის გზა მარცვლიდან ფინჯნამდე, 2015
- ფილმი, რომელიც გულგრილს ვერ დაგტოვებს, 2015
- სილამაზის გეოგრაფია, 2015
- ცვალებადი გეოგრაფიული სახელწოდებები, 2015
- ასწავლო დღეს ისე, რომ ფიქრობდე მომავალზე – განათლება მდგრადი განვითარებისთვის, 2015
- უთანასწორობა საკვებზე ხელმისაწვდომობის კუთხით
- უთანასწორობა საკვებზე ხელმისაწვდომობის კუთხით, 2015
- თბილისის პარკების რეკრეაციული პოტენციალის შესწავლა ოთხი პარკის მაგალითზე, 2015
- შიმშილობის გეოგრაფია, 2015
- გარემოს დაცვა – გადაუდებელი აუცილებლობა, 2015
- მოსახლეობის ზრდის თავისებურებები და დემოგრაფიული გადასვლის მოდელი, 2015
- გლობალური დემოგრაფიული პრობლემა, ნაწილი 1, 2, 3, 2015
- შემოქმედებითი ინტეგრირებული პროექტების იდეები. გასეირნება თბილისში, 2015
- გლობალიზაცია და მისი გამოვლინებები, ნაწილი 1, 2, 2015
- კვლევების წარმოება გეოგრაფიის სწავლებაში, ნაწილი 1, 2, 2015
- გენდერი როგორც გლობალური პრობლემა, 2015
- წრიული და სხვა ნაკლებად გამოყენებადი დიაგრამების ანალიზი სასწავლო პროცესის ეფექტურად წარმართვისთვის, 2015
- ხაზოვანი და სვეტოვანი დიაგრამები და მათი გამოყენება სასწავლო პროცესში, 2015
- წერტილოვანი დიაგრამების გამოყენება გეოგრაფიის სწავლებაში, 2015
- რაზე მიუთითებს დემოგრაფიული მაჩვენებლები და როგორ წავიკითხოთ მოსახლეობის პირამიდა, 2015
- განვითარების ამსახველი ინდიკატორები, 2015
- კონტურული რუკის გამოყენება საგაკვეთილო პროცესში მაღალი სააზროვნო უნარების განსავითარებლად, 2015
- ცვალებადი მსოფლიო და სკოლა, 2015
- ფოტოების გამოყენება სასწავლო პროცესში, 2015
- ტრანსფერის სწავლება, ნაწილი 1, 2, 2013
- სააზროვნო სტრატეგიის სწავლება, 2012
- ეკონომიკური, დემოგრაფიული, სოციალური, ეკოლოგიური, პოლიტიკური ფაქტორების გავლენა ოლიმპიურ თამაშებზე, 2012
- სასწავლო შემეცნებითი ვიზიტები ექსკურსიების ნაცვლად, 2012